Quote from Guest on 7 November 2014, 13:21Vad tror ni om skaderisken vid maraton på inomhusbana? Dels p.g.a. underlaget (mjukt), dels p.g.a. den ojämna belastningen på höger och vänster ben (211 varv motsols), dels p.g.a. inomhusbanans doserade kurvor.
Jag funderar på att springa Decembermaratho
Vad tror ni om skaderisken vid maraton på inomhusbana? Dels p.g.a. underlaget (mjukt), dels p.g.a. den ojämna belastningen på höger och vänster ben (211 varv motsols), dels p.g.a. inomhusbanans doserade kurvor.
Jag funderar på att springa Decembermaratho
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 13:31Jag skulle nog inte vilja kalla sådant underlag för mjukt. Snarare tvärtom. Ligger en rätt tunn gummiblandning på hård cementbotten. Visst, lite mer dämpat än asfalt men det sviktar inte direkt.
Nu har inte jag sprungit långlopp på inomhusbana, men jag m
Jag skulle nog inte vilja kalla sådant underlag för mjukt. Snarare tvärtom. Ligger en rätt tunn gummiblandning på hård cementbotten. Visst, lite mer dämpat än asfalt men det sviktar inte direkt.
Nu har inte jag sprungit långlopp på inomhusbana, men jag m
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 16:02De borde i och för sig sänka kurvorna när de ska vara långloppstempo.
Men det mentala att springa rundbana en hel mara låter, i alla fall för mig, oövervinnligt.
De borde i och för sig sänka kurvorna när de ska vara långloppstempo.
Men det mentala att springa rundbana en hel mara låter, i alla fall för mig, oövervinnligt.
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 16:23Ni får ursäkta, men det blir en hel del humor i denna diskussion för oss ultralöpare. http://www.smfif.se/Tavlingar/inbjudningar/2015/141213-14_pers-reks-tavling_vaxjo.pdf
Tror faktiskt att underlaget är av mindre betydelse om man skall beakta hastighet,
Ni får ursäkta, men det blir en hel del humor i denna diskussion för oss ultralöpare. http://www.smfif.se/Tavlingar/inbjudningar/2015/141213-14_pers-reks-tavling_vaxjo.pdf
Tror faktiskt att underlaget är av mindre betydelse om man skall beakta hastighet,
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 16:39🙂
Är det väldigt mycket dosering blir det lite ledsamt i fotlederna, vet jag av erfarenhet från 6-timmars i Våxnäshallen. Men då byter man riktning var 3:e timma så man får åtminstone jämnont i slutänden. Fast kan de fälla ner doseringen ser jag inga so
🙂
Är det väldigt mycket dosering blir det lite ledsamt i fotlederna, vet jag av erfarenhet från 6-timmars i Våxnäshallen. Men då byter man riktning var 3:e timma så man får åtminstone jämnont i slutänden. Fast kan de fälla ner doseringen ser jag inga so
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 18:32Själv fixade jag 40 minuter på rundbana och bytte varv var tionde varv. Jag var helt knäckt efteråt 😀
Dock 200m-bana.
Själv fixade jag 40 minuter på rundbana och bytte varv var tionde varv. Jag var helt knäckt efteråt 😀
Dock 200m-bana.
Quote from Funbeat user on 7 November 2014, 22:55Enligt arrangören kommer det vara tillåtet att springa på den icke-doserade uppvärmningsbanan. Banan i Tybblelundshallen är 200m så det hade blivit 211 varv om man inte fick använda uppvärmningsbanan. Vet inte hur många extravarv det blir om man mäter 42
Enligt arrangören kommer det vara tillåtet att springa på den icke-doserade uppvärmningsbanan. Banan i Tybblelundshallen är 200m så det hade blivit 211 varv om man inte fick använda uppvärmningsbanan. Vet inte hur många extravarv det blir om man mäter 42
Quote from Funbeat user on 8 November 2014, 20:50Minns inte exakt varvantal det blir på Karlstad 6-timmars som avgörs i våxnäshallen på en 200m bana, kortare eftersom vi springer på uppvärmningsbanan. Starten förläggs inte vid startmarkeringen på banan utan på annan plats för att få till jämnt antal var
Minns inte exakt varvantal det blir på Karlstad 6-timmars som avgörs i våxnäshallen på en 200m bana, kortare eftersom vi springer på uppvärmningsbanan. Starten förläggs inte vid startmarkeringen på banan utan på annan plats för att få till jämnt antal var
Quote from Funbeat user on 9 November 2014, 09:42Enligt arrangören blir det 217 eller 218 varv när 42195 m mäts i uppvärmningsbanan.
Enligt arrangören blir det 217 eller 218 varv när 42195 m mäts i uppvärmningsbanan.