Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSkaffa racer
You need to log in to create posts and topics.

12

Har tänkt ge mig på att köra halvvättern nästa år och behöver skaffa en cykel.
Vill ha en instegscykel som inte är alltför avancerad och helst inte heller alltför dyr.
Vill gärna kunna köra några lättare triathlon på den också.
Skulle behöva lite råd om

Det viktigaste är att hitta en som passar dig i geometrin. gå till någon butik där de gör en ordentlig inmätning och inte bara går på din längd. Olika märken är olika i geometrin.
Jag fick tipset att ha åtminstone Tiagra-växlar på cykeln och jag är super

Jag fick tipset att ha åtminstone 105-växlar på cykeln.

Mitt grundtips är att gå till en riktig cykelaffär och be om det ovan... .skit i komponentgrupper och kolfiber... det gör ingen skillnad om du har 105/tiagra/ultegra eller what ever, det gör liksom ändå ingen skillnad.

Så här tänker jag........

Skall du bara köra ett par lopp & sedan sälja, så är jag beredd att hålla med Karolina. Lägg inte för mycker pengar..du får dom inte tillbaka.

Men har du tänkt att behålla cykeln, och kanske fastna lite för det här med landsvä

Om man fastnar för cykling så köper man snart en ny, finare cykel.

Årets Tiagra är väl förra årets 105?

*edit*

Jag köpte en budgetracer med sora och tiagraväxlar för ca 8000 när jag började cykla. Den körde jag två säsonger på och jag tog mig även runt stockholm triathlon med äran i behåll. För det ändamålet satte på ett par temoppinnar för typ 500 spänn. Sålde de

Jag har hört/läst att Tiagra nu inte är samma som Tiagra var för några år sedan, men jag är inte hundra. Någon som har koll?

Med tanke på att det säljs Carboncyklar med Tiagraväxlar för run 20 000 så borde det ju inte vara rent skräp? Jag har inte sett n

12