Quote from Guest on 8 December 2011, 22:20Det vart bara en halv sådan, en HIM då alltså.
Norge och Haugesund slog oss på fingrarna och hann före.Vad betyder detta för Kalmar och deras IM satsning?
Kommer Norges HIM locka över en massa Svenskar på bekostnad ifrån våra egna tävlingar?http://i
Det vart bara en halv sådan, en HIM då alltså.
Norge och Haugesund slog oss på fingrarna och hann före.
Vad betyder detta för Kalmar och deras IM satsning?
Kommer Norges HIM locka över en massa Svenskar på bekostnad ifrån våra egna tävlingar?
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 22:30Ja, vilken lång tid det tar innan de bestämmer sig för att det ska bli en Ironman i Kalmar eller inte. Jag fortsätter att hålla tummarna. Det skulle ju vara sååååå kul:-)
Ja, vilken lång tid det tar innan de bestämmer sig för att det ska bli en Ironman i Kalmar eller inte. Jag fortsätter att hålla tummarna. Det skulle ju vara sååååå kul:-)
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 22:34Någon har iaf säkrat upp webbadressen "ironmankalmar.com", sedan - 06 Apr 2011 20:23:09.
Men vem sägs det inget, troligen WTC. Så en plan finns säkerligen.
Någon har iaf säkrat upp webbadressen "ironmankalmar.com", sedan - 06 Apr 2011 20:23:09.
Men vem sägs det inget, troligen WTC. Så en plan finns säkerligen.
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 08:06Karin, det nog klart sedan länge att Kalmar oranisationen vill & att WTC vill.
Anledningen till att det drar ut på tiden är om jag förstår det rätt är svårigheten att få tillstånd att stänga av vägnätet vid cykelmomentet.
Det är något WTC har som krav
Karin, det nog klart sedan länge att Kalmar oranisationen vill & att WTC vill.
Anledningen till att det drar ut på tiden är om jag förstår det rätt är svårigheten att få tillstånd att stänga av vägnätet vid cykelmomentet.
Det är något WTC har som krav
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 08:56Kul med en halva i norden!
Samma helg som Vansbro. Tråkigt!
Kul med en halva i norden!
Samma helg som Vansbro. Tråkigt!
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 11:44Ang, Kalmar triathlon så har det aldrig varit några problem med att stänga av vägar! det är någon skröna som inte har någon substans enligt en grundaren till Kalmar triathlon.
Och det är så gott som klart enligt samma källa!
Den enda frågan som kvarst
Ang, Kalmar triathlon så har det aldrig varit några problem med att stänga av vägar! det är någon skröna som inte har någon substans enligt en grundaren till Kalmar triathlon.
Och det är så gott som klart enligt samma källa!
Den enda frågan som kvarst
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 11:51Schysst uthängning Lars, om du har fått den informationen av "grundaren" så kommer nog inte WTC bli speciellt glada på honom.
Ska bli skönt att äntligen få besked iaf, vill ju kunna planera säsongen!
Schysst uthängning Lars, om du har fått den informationen av "grundaren" så kommer nog inte WTC bli speciellt glada på honom.
Ska bli skönt att äntligen få besked iaf, vill ju kunna planera säsongen!
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 11:56Angående Kalmar Triathlon 2012 och vilken status som den kommer att ha så finns en aktuell fråga till, förutom eventuell Ironmanstatus. Och det är om Kalmar ska arrangera SM på långdistans 2012 eller inte.
Vad tycker du?
Förbundet ska snart bestämma sig,
Angående Kalmar Triathlon 2012 och vilken status som den kommer att ha så finns en aktuell fråga till, förutom eventuell Ironmanstatus. Och det är om Kalmar ska arrangera SM på långdistans 2012 eller inte.
Vad tycker du?
Förbundet ska snart bestämma sig,
Quote from Funbeat user on 9 December 2011, 11:57@Lars Varför skriver då Kalmar triathlon-organisationen på sin facebook: "jobbar med att få till en förändring inom Trafikverkets praxis som säger att allmänna vägar inte kan stängas av såvida det inte handlar om en katastrof eller olycka! Vi hoppas på en
@Lars Varför skriver då Kalmar triathlon-organisationen på sin facebook: "jobbar med att få till en förändring inom Trafikverkets praxis som säger att allmänna vägar inte kan stängas av såvida det inte handlar om en katastrof eller olycka! Vi hoppas på en
Quote from Elias Engqvist on 9 December 2011, 12:40Jag har också hört från initierat håll (igår faktiskt) att det är att trafikverket inte vill stänga av vägar om man inte på ett bra sätt kan leda om trafiken (antar att bra sätt innebär tung trafik osv ska kunna köra...)
Jag har också hört från initierat håll (igår faktiskt) att det är att trafikverket inte vill stänga av vägar om man inte på ett bra sätt kan leda om trafiken (antar att bra sätt innebär tung trafik osv ska kunna köra...)