Quote from Guest on 13 March 2013, 22:38Hej!
Jag ska bege mig ut på en längre cykeltur, tänkte ta mig runt till Skandinaviens tre huvudstäder, jag börjar och slutar i Stockholm. Först cyklar jag mot Oslo för att sedan cykla vidare mot Köpenhamn och därefter längs östkusten tillbaka till Stockho
Hej!
Jag ska bege mig ut på en längre cykeltur, tänkte ta mig runt till Skandinaviens tre huvudstäder, jag börjar och slutar i Stockholm. Först cyklar jag mot Oslo för att sedan cykla vidare mot Köpenhamn och därefter längs östkusten tillbaka till Stockho
Quote from Funbeat user on 13 March 2013, 22:48David, jag antar då att du kommer att cykla via Karlstad. Och om du gör det så tycker jag nog att ett besök på liljenäs café i Värmskog är på sin plats. Väl värd möda att få sätta i sig ett berg av räkor, som döljer en bit bröd.
http://varmskogscafe.se/
David, jag antar då att du kommer att cykla via Karlstad. Och om du gör det så tycker jag nog att ett besök på liljenäs café i Värmskog är på sin plats. Väl värd möda att få sätta i sig ett berg av räkor, som döljer en bit bröd.
Quote from Funbeat user on 14 March 2013, 11:07Ja det stämmer bra, jag lägger till det på min ruttkarta 🙂 Blir nog en mysig extraväg!
Jag trampar iväg den 27april till Örebro, sover där och 28 april fortsätter jag mot Karlstad och slutstation Arvika för dagen. Så det är isf en söndag.
Den 29 trampa
Ja det stämmer bra, jag lägger till det på min ruttkarta 🙂 Blir nog en mysig extraväg!
Jag trampar iväg den 27april till Örebro, sover där och 28 april fortsätter jag mot Karlstad och slutstation Arvika för dagen. Så det är isf en söndag.
Den 29 trampa
Quote from Funbeat user on 14 March 2013, 20:30Jag cyklar gärna med en bit om jag har en cykel då.
Vänligen
P.
Jag cyklar gärna med en bit om jag har en cykel då.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 22:38Om du tänkt cykla via Värmskog, så har ceféet stängt till och med 1/5, men med tanke på trafiken på rv 61, så är det nog lugnare via Vålberg och Klässbol mot Arvika.
Om vädret tillåter och hastigheten inte är alltför hög, så hänger jag på!
Om du tänkt cykla via Värmskog, så har ceféet stängt till och med 1/5, men med tanke på trafiken på rv 61, så är det nog lugnare via Vålberg och Klässbol mot Arvika.
Om vädret tillåter och hastigheten inte är alltför hög, så hänger jag på!
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 17:28"Men portarna slås först upp den 1/5 kl.11.OO och håller sedan öppet till september."
Men dret. Å jag som trodde de öppnade den 1/4. Aldrig får en vare riktigt gla.
Vänligen
P.
"Men portarna slås först upp den 1/5 kl.11.OO och håller sedan öppet till september."
Men dret. Å jag som trodde de öppnade den 1/4. Aldrig får en vare riktigt gla.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 17 March 2013, 19:06Vilken otur! Nästan så att jag får vända på rutten hehe Men jag får åka dit någon annan gång, släkt bor ju i Arvika 🙂
Du är också välkommen att trampa med så långt du önskar Per-Anders.
Vilken otur! Nästan så att jag får vända på rutten hehe Men jag får åka dit någon annan gång, släkt bor ju i Arvika 🙂
Du är också välkommen att trampa med så långt du önskar Per-Anders.
Quote from Funbeat user on 18 March 2013, 22:19Stackars Helsingfors. 🙂
Stackars Helsingfors. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 March 2013, 07:29Göran: Skandinavien kan tolkas på olika sätt. De ena är det kulturella Skandinavien och där ingår Sverige, Norge och Danmark. I det geografiska Skandinavien ingår Sverige, Norge och nordvästra Finland och detta beror på att bergskedjan Skanderna löper gen
Göran: Skandinavien kan tolkas på olika sätt. De ena är det kulturella Skandinavien och där ingår Sverige, Norge och Danmark. I det geografiska Skandinavien ingår Sverige, Norge och nordvästra Finland och detta beror på att bergskedjan Skanderna löper gen
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 10:10Exakt och det finns ju ingen huvudstad i den delen av Finland. Däremot om jag hade valt Nordens huvudstäder hade både Helsingfors och Reykjavik inräknats =)
Exakt och det finns ju ingen huvudstad i den delen av Finland. Däremot om jag hade valt Nordens huvudstäder hade både Helsingfors och Reykjavik inräknats =)