Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSkapa gamla tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

12

Ett sett att få ned antalet tävlingar som skapas, är kanske att inte tillåta registrera gamla tävlingar (mer än 1 vecka bakåt tex).

Varför ska man överhuvudtaget kunna registrera något lopp som redan har avverkats?

Många användare vet inte om att man inte behöver knyta ett pass till en inlagd tävling för att det ska räknas som tävling i Funbeat. Det räcker med att kryssa i rutan Lopp/tävling för att passet ska komma upp under "Mina senaste lopp och tävlingar".

Jag

En möjlig lösning är att kanske skapa en grupp för gamla/inaktuella/historiska tävlingar.

Till att börja med tycker jag att det är en bug att man får upp januari 1970 när man registrerar en ny tävling. Då är det bättre att inte ha något kalenderstöd alls i det fältet.

Annars tycker jag att man borde få en varning om man anger ett datum i dåti

Får man inte en varning redan? Minns faktiskt inte.

Jag tycker absolut att det skall vara möjligt att registrera gamla tävlingar.
Hur skall annars nya användare kunna korrekt fylla i sin historik?
(Däremot kanske det går att göra utan att koppla mot gruppdiskussion eller liknande som tidigare skribent sk

Som jag skrev i mitt inlägg ovan så räcker det med att kryssa i rutan lopp/tävling för att det ska bli en tävling av passet. Man måste inte registrera en publik tävling som bara en enda person är intresserad av.

Det jobbigar är att det kommer upp som en oläst tråd.

Blir den registrerad som läst automatiskt om datumet har passerat, så fungerar det.

"Man måste inte registrera en publik tävling som bara en enda person är intresserad av."

Hur vet man att bara en själv är intresserad? Jag har gått tillbaka och letat tävlingar från föregående år för att se om det möjligtvis finns nåt liknande i år men s

12