Quote from Guest on 20 September 2009, 21:29Har haft lite strul med växlarna ett tag och ställde in dom. Såg då att kassetten ser skev ut när jag sätter fart på hjulet. Alltså kassetten ser ut som ett skevt hjul. Hjulet är ett Shimano rs-10 som jag haft problem med förut men har tänkt köra på dom n
Har haft lite strul med växlarna ett tag och ställde in dom. Såg då att kassetten ser skev ut när jag sätter fart på hjulet. Alltså kassetten ser ut som ett skevt hjul. Hjulet är ett Shimano rs-10 som jag haft problem med förut men har tänkt köra på dom n
Quote from ellen olsson on 20 September 2009, 21:39Har du tappat distansen i samband med nåt kassettbyte?
Har du tappat distansen i samband med nåt kassettbyte?
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 21:41Jag har aldrig själv bytt kassett utan alltid låtit affären där jag köpte cykeln att göra det. Kan det va så att den inte blev riktigt monterad sist och nu satt sig lite snett? Är det så du menar...
Jag har aldrig själv bytt kassett utan alltid låtit affären där jag köpte cykeln att göra det. Kan det va så att den inte blev riktigt monterad sist och nu satt sig lite snett? Är det så du menar...
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 21:48I värsta fall kan det vara frihjulsbodyn som håller på att lossna, i så fall cykla inte en meter till utan service... Annars är säkert den inre distansringen glömd.
I värsta fall kan det vara frihjulsbodyn som håller på att lossna, i så fall cykla inte en meter till utan service... Annars är säkert den inre distansringen glömd.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 19:47Kassetten rör på sig väldigt lite. På mina andra hjul gör den inte det. Cyklade precis en medellång runda utan problem så det är nog ingen fara. Tack för alla svar!
Kassetten rör på sig väldigt lite. På mina andra hjul gör den inte det. Cyklade precis en medellång runda utan problem så det är nog ingen fara. Tack för alla svar!