Quote from Guest on 15 October 2011, 20:57Hej,
jag funderar på att göra en IM nästa år. Och tänker göra några tävlingar innan, bla vasaloppet. Då jag bara har 8 timmar/vecka att träna (heltidsjobb å två barn) så undrar jag om jag förstör mitt upplägg genom att mestadels träna langdskidor nov-feb?
Hej,
jag funderar på att göra en IM nästa år. Och tänker göra några tävlingar innan, bla vasaloppet. Då jag bara har 8 timmar/vecka att träna (heltidsjobb å två barn) så undrar jag om jag förstör mitt upplägg genom att mestadels träna langdskidor nov-feb?
Quote from ellen olsson on 15 October 2011, 21:07Längdskidor är en fantastisk träningsform! Excellent konditionsträning, bra styrketräning - ffa. för rygg och bål - och bra träning av koordination och balans. Allt detta dessutom utan att kroppen går sönder lika lätt som vid t.ex. löpning.
Bättre tränin
Längdskidor är en fantastisk träningsform! Excellent konditionsträning, bra styrketräning - ffa. för rygg och bål - och bra träning av koordination och balans. Allt detta dessutom utan att kroppen går sönder lika lätt som vid t.ex. löpning.
Bättre tränin
Quote from Funbeat user on 15 October 2011, 21:13Håller med Fredrik, längdskidor är riktigt bra. De timmar du har bör gott o väl räcka till för att förbereda dig inför en IM. Försök hinna med lite sim o kanske spinning o löpning också för att hålla igång resten. Men skidorna ger massor!
Håller med Fredrik, längdskidor är riktigt bra. De timmar du har bör gott o väl räcka till för att förbereda dig inför en IM. Försök hinna med lite sim o kanske spinning o löpning också för att hålla igång resten. Men skidorna ger massor!
Quote from Funbeat user on 15 October 2011, 21:24Ok, jo jag har akt en hel del längd å de e ju som ni säger, bättre träning finns inte. Ska lägga in in ett simpass/vecka å ett längre löppass/vecka.
🙂
Ok, jo jag har akt en hel del längd å de e ju som ni säger, bättre träning finns inte. Ska lägga in in ett simpass/vecka å ett längre löppass/vecka.
🙂
Quote from Funbeat user on 16 October 2011, 14:33Jag har vänner som åkte vasan och IM samma år. 😉 Allt går bara man vill 😀
träna på du och jätte lycka till!!
Jag har vänner som åkte vasan och IM samma år. 😉 Allt går bara man vill 😀
träna på du och jätte lycka till!!