Quote from Guest on 9 December 2009, 20:01Tycker jag får så stor skillnad mellan vad klockan (FR 305) visar (och som syns i Garmin Training Center) jämfört vad som visas när jag laddar in i SportTracks. t ex idag, en 4 km slinga gav i Garmin etapptider (inställd på autoetapp 1 km)
5.34 - 5.02 -
Tycker jag får så stor skillnad mellan vad klockan (FR 305) visar (och som syns i Garmin Training Center) jämfört vad som visas när jag laddar in i SportTracks. t ex idag, en 4 km slinga gav i Garmin etapptider (inställd på autoetapp 1 km)
5.34 - 5.02 -
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 20:11Jag har visserligen en annan GPS-klocka (Globalsat), men har sett nåt liknande.
Om jag ställer in klockan på Autolap eller Autoetapp så visas en liten "skylt" en kort stund på klockans display. Jag har inte detaljkollat, men jag har känslan av att under
Jag har visserligen en annan GPS-klocka (Globalsat), men har sett nåt liknande.
Om jag ställer in klockan på Autolap eller Autoetapp så visas en liten "skylt" en kort stund på klockans display. Jag har inte detaljkollat, men jag har känslan av att under
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 21:00Efter att ha följt forumet på ST hemsida ett år tror jag det finns i alla fall två anledningar till varför sträckan skiljer sig åt.
- Kollar man i .tcx-filen lagras det ingen koordinat för start och sluttid, utan det blir först vid första mätpunkten efter
Efter att ha följt forumet på ST hemsida ett år tror jag det finns i alla fall två anledningar till varför sträckan skiljer sig åt.
- Kollar man i .tcx-filen lagras det ingen koordinat för start och sluttid, utan det blir först vid första mätpunkten efter
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 21:31Intressant, jag ska prova att slå av autoetapp och köra samma runda igen!
Intressant, jag ska prova att slå av autoetapp och köra samma runda igen!
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 01:08Jag har för mig att Sporttracks korrigerar höjdmätningen på ett bättre (/annat?) sätt än Garmin själv gör. Detta kan kanske ge skillnad i var kilometermarkeringarna hamnar och därmed skillnad i kilometertid. Bara en tanke.
Jag har för mig att Sporttracks korrigerar höjdmätningen på ett bättre (/annat?) sätt än Garmin själv gör. Detta kan kanske ge skillnad i var kilometermarkeringarna hamnar och därmed skillnad i kilometertid. Bara en tanke.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 10:42Det är en nästan helt platt bana, så höjden borde inte inverka...
Det är en nästan helt platt bana, så höjden borde inte inverka...