Quote from Guest on 16 November 2009, 09:22Hallå,
Har sett att racercyklar är utrustade med olika typer av grupper, se rubriken, men vad är egentligen skillnaden.
Gissar att double och tripple är två respektive tre kranser fram. Men vad inenbär compact?
/Gustav
Hallå,
Har sett att racercyklar är utrustade med olika typer av grupper, se rubriken, men vad är egentligen skillnaden.
Gissar att double och tripple är två respektive tre kranser fram. Men vad inenbär compact?
/Gustav
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 09:32Två klinr fast med större spridning än normala 53-39, kanske 50-34.
Två klinr fast med större spridning än normala 53-39, kanske 50-34.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 09:57Normalt sett med mindre klinr fram, 50/36 och 25 bak är lämpligt i Sverige.
Normalt sett med mindre klinr fram, 50/36 och 25 bak är lämpligt i Sverige.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 11:19Tack för snabbt svar!
Jag som är en glad motionär och siktar på att köra Vättern under 10 timmar nästa år, har det nån betydelse vad jag väljer?
Jag tränar enbart runt högakusten vilket innebär minst sagt kuperad terräng, om nu det har nån inverkan på
Tack för snabbt svar!
Jag som är en glad motionär och siktar på att köra Vättern under 10 timmar nästa år, har det nån betydelse vad jag väljer?
Jag tränar enbart runt högakusten vilket innebär minst sagt kuperad terräng, om nu det har nån inverkan på
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 11:3150-36 fram och 12-25 bak fungerade fint för 9.32 runt Vättern i år. Har kört med samma i kuperat landskap och aldrig känt att 36 fram skulle vara för mycket. Har för tillfället 34 lilla fram men tycker det är för lite så jag ska byta till 36.
50-36 fram och 12-25 bak fungerade fint för 9.32 runt Vättern i år. Har kört med samma i kuperat landskap och aldrig känt att 36 fram skulle vara för mycket. Har för tillfället 34 lilla fram men tycker det är för lite så jag ska byta till 36.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 11:31Lär dig köra fort o rakt på platten.
Lär dig köra fort o rakt på platten.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:35Compakt kan vara bra när man kör i berg, men i sverige finns inga berg.
I Sverige funkar ett "normal vevparti" bäst och det blir inte så stort hopp mellan lilla och stora klingan fram (t+)
På vättern behövs knappast ens 39:an 😉
Om man tycker att det g
Compakt kan vara bra när man kör i berg, men i sverige finns inga berg.
I Sverige funkar ett "normal vevparti" bäst och det blir inte så stort hopp mellan lilla och stora klingan fram (t+)
På vättern behövs knappast ens 39:an 😉
Om man tycker att det g
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:36Hur många byter kassette i Bankerydsbacken?
Hur många byter kassette i Bankerydsbacken?
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 15:52Berg är tydligen en definitionsfråga, nog tycker jag att det lutar bra mycket i min omnejd. Men visst, förstår vad du menar Nisse!
Tack för många bra svar!
Berg är tydligen en definitionsfråga, nog tycker jag att det lutar bra mycket i min omnejd. Men visst, förstår vad du menar Nisse!
Tack för många bra svar!
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 16:30Det går väl att sätta 36-52 på ett kompaktvevparti, kanske ett bra mellanting för några?
Det går väl att sätta 36-52 på ett kompaktvevparti, kanske ett bra mellanting för några?