Quote from Guest on 30 August 2011, 10:35Hej.
Jag och min fru tränar ofta samtidigt och samma rundor. Har en varsin Ipone, hon en 3 GS och jag en 4 .
När vi kollar av rundan ser vi på hennes Iphone att det felar ca. 500 meter på en 5km runda och att den inte följer kartan utan tar genvägar över
Hej.
Jag och min fru tränar ofta samtidigt och samma rundor. Har en varsin Ipone, hon en 3 GS och jag en 4 .
När vi kollar av rundan ser vi på hennes Iphone att det felar ca. 500 meter på en 5km runda och att den inte följer kartan utan tar genvägar över
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 10:45Jag har ingen iPhone själv men vad jag har för mig så sitter det olika chip i 3:an resp 4:an som gör att nogrannheten skiljer sig.
Sedan kan det kanske finnas någon inställning om hur ofta telefonen skall logga ny punkt. Jag har en inställning av denna t
Jag har ingen iPhone själv men vad jag har för mig så sitter det olika chip i 3:an resp 4:an som gör att nogrannheten skiljer sig.
Sedan kan det kanske finnas någon inställning om hur ofta telefonen skall logga ny punkt. Jag har en inställning av denna t
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 10:52Det kan också bero på att ni beter er lite olika då ni startar - tex om ni båda låter telefonen vara ute en stund så att den hinner låsa sig på ett antal satelliter innan ni sätter igång och springer!
Ni skulle kunna byta telefon en gång för att se om de
Det kan också bero på att ni beter er lite olika då ni startar - tex om ni båda låter telefonen vara ute en stund så att den hinner låsa sig på ett antal satelliter innan ni sätter igång och springer!
Ni skulle kunna byta telefon en gång för att se om de
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 20:53Jag har också en 3Gs och jag upplever också att GPS:en är slö, den genar väldigt mycke i kurvorna när man tittar på kartan efter avklarat pass.
Jag har också en 3Gs och jag upplever också att GPS:en är slö, den genar väldigt mycke i kurvorna när man tittar på kartan efter avklarat pass.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 14:59Hej nu kollat med Telia supporten för Iphone och det är en uppgraderad GPS funktion i 4:an som läser av snabbare och fler ggr. än 3GS. Vilket kan medföra att 3 GS genar i kurvor och att inte längden på rundan stämmer.
Hej nu kollat med Telia supporten för Iphone och det är en uppgraderad GPS funktion i 4:an som läser av snabbare och fler ggr. än 3GS. Vilket kan medföra att 3 GS genar i kurvor och att inte längden på rundan stämmer.