Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Min första post och helt ny på det här området men provar ändå:
Jag funderar på att göra en långtur i europa och och behöver införskaffa mig något att ta mig fram på. Blir det en traditionell räcer jag ska satsa på eller något annat?

En traditionell racer om du har budget för att ta in på vandrarhem/b&b och äta ute. Men camping är inte helt billigt heller. Jag skulle ta en racer "point to point" men om jag skulle ströva omkring lite halvt om halvt planlöst (som är en del av förtjusnin

Racer med en snabb vagn (1-hjuling) (t+)

Racer med en Bob Yak.

Ett annat alternativ som är populärt bland tyskar och holländare är liggcyklar

Sittställningen blir betydligt mer begaghlig utan att farten går ner. Det är mycket lättare att njuat av utsikten ockås eftersom man sitter med huvudet vänt lätt uppåt och int

Vilken typ av cykel du ska köra beror lite på dig själv. Vill du gärna köra fort, typ räcerstuk så ta en racer (eller hellre en cykelkross, se mer längre ner varför). Om syftet med turen är att gå på tur och uppleva saker, ta det lite lugnare och inte jag

Tack för svar. Liggcykel är inget alternativ då jag skulle vilja använda den för motionscykling hemma.

Det där är en vetenskap! Cykla runt - det låter som om du ska ha packning med dig? I Europa - det låter långt och ganska länge? Du måste ha en stabil cykel som tål en massa packning utan att börja ge sig häroch där. Se till att du har bra utrustning med b

För den typen av cykling skulle jag kolla på en traditionell randoneuse typ Bob Jackson, Velo Orange m.fl. Som alltid är storlek, geometri och kontaktpunkter viktigast när det ska cyklas långt och fortfarande vara kul.

/r

En racer är gjord för att cykla på,- snabbt och bekvämt.
En touringcykel är gjord för att transportera saker med ....

12