Quote from Guest on 20 January 2010, 19:31Är det någon som vet den stora skillnaden mellan en tempocykel och racercykel? Jag har cyklat en del racer dom senaste 2.5 åren och funderar på att vara med i ett tempolopp som är 20 km. Hur mycket tid finns det att tjäna med en tempocykel gemfört med en
Är det någon som vet den stora skillnaden mellan en tempocykel och racercykel? Jag har cyklat en del racer dom senaste 2.5 åren och funderar på att vara med i ett tempolopp som är 20 km. Hur mycket tid finns det att tjäna med en tempocykel gemfört med en
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 19:41Tempocykeln är bland annat:
Ofta något tyngre än racern
Mer vridstyv
Oftast mer aerodynamiskErbjuder en mer aerodynamisk sittställning
Ett rätt kostsamt tävlingsinstrumentMånga kör med tyngre utväxlingar än på racern och en del har även något längre v
Tempocykeln är bland annat:
Ofta något tyngre än racern
Mer vridstyv
Oftast mer aerodynamisk
Erbjuder en mer aerodynamisk sittställning
Ett rätt kostsamt tävlingsinstrument
Många kör med tyngre utväxlingar än på racern och en del har även något längre v
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 20:03mmm låter vettigt. Kollade lite närmare på loppet som var förra året och det var det "bara" 15 km och vinnarn hade snittat närmare 41 km/h och 3:an runt 37 km/h tror att jag själv skulle ligga runt 37 km/h i timmen på den distansen och det kanske det inte
mmm låter vettigt. Kollade lite närmare på loppet som var förra året och det var det "bara" 15 km och vinnarn hade snittat närmare 41 km/h och 3:an runt 37 km/h tror att jag själv skulle ligga runt 37 km/h i timmen på den distansen och det kanske det inte
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 20:07Då får du åka till England o hämta hem en Carrera tror jag. Det gör ganska mycket att krypa ihop på en vanlig racer, jag höll närmare 37 på min racer över 3 mil första året jag cyklade på allvar.
Då får du åka till England o hämta hem en Carrera tror jag. Det gör ganska mycket att krypa ihop på en vanlig racer, jag höll närmare 37 på min racer över 3 mil första året jag cyklade på allvar.
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 21:18Skulle nog inte satsa på en tempohoj för den pengen.
Lägg en mindre summa på ett tempostyre till hojen du har.I tempo betyder den mentala delen en hel del. Har kört 50 km på 1:12:23 som 19-åring på en 80-talsracer (DM Småland 1984) och det som betydde a
Skulle nog inte satsa på en tempohoj för den pengen.
Lägg en mindre summa på ett tempostyre till hojen du har.
I tempo betyder den mentala delen en hel del. Har kört 50 km på 1:12:23 som 19-åring på en 80-talsracer (DM Småland 1984) och det som betydde a
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 21:46Den här gör 20km/h stillastående:
BILD:http://images.google.com/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.stevensbikes.de/2010/img/low_res/volt_custom_220_v.jpg&usg=AFQjCNGBjg9a92yz60Aavju69bECWcw5TA
Den här gör 20km/h stillastående:
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 08:36Börja med att köpa en begagnad tempobåge för några hundra o sätt på ditt racerstyre, så kan du testa lite med position o se vad det gör.
Börja med att köpa en begagnad tempobåge för några hundra o sätt på ditt racerstyre, så kan du testa lite med position o se vad det gör.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 10:56Första gången jag körde min vanliga flacka kontrollrunda med en tempohoj sänkte jag persen med 11 min på 6,4 mil från 1.47 till 1.36 med samma hjulpar. Kanske var det gynsamma vindar eller ingen vind alls, minns jag inte. I alla fall jag har uppgraderat t
Första gången jag körde min vanliga flacka kontrollrunda med en tempohoj sänkte jag persen med 11 min på 6,4 mil från 1.47 till 1.36 med samma hjulpar. Kanske var det gynsamma vindar eller ingen vind alls, minns jag inte. I alla fall jag har uppgraderat t
Quote from Berit Bengtson on 21 January 2010, 15:39Denna cykel kostar <15500:-, men den har tyvärr inte särskilt snabba hjul...
Denna cykel kostar <15500:-, men den har tyvärr inte särskilt snabba hjul...