Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelskillnaden på shimano sora och ti …
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad och hur stor är igentligen skillnaden på dessa två växelgrupper. Planerar köp av ny racer och har satt mitt absoluta tak till 10k, då blir det någon av sora och tiagra grupperna efter vad jag sett på nätet.

Min fråga är om skillnaden är stor nog att

kolla på vilka handtag som ingår i gruppen, det är där skillnaden ligger.
Bakväxeln har minimal betydelse. billiga cyklar har sällan kompletta grupper.

Alla grupper håller för minst 1000-1500 mils cyklande. kommer du cykla mer på den cykeln ?

På Fridhems cykel i Lund säljer de en Focus med Campagnolo Veloce-grupp för 10 000:-. Du får den monterad och inställd så att den passar dig. Jag skulle tro att det är ett bättre köp än Shimano Tiagra eller Sora, men det tycks ju finnas olika skolor och v

Bor i Lund ju så jag får ta mig en titt i dessa två butiker 😀

Det framgår inte om du har vanan in för klungkörning.

28-30 km/tm med en nybörjare i klungan kan blir väl så ängsligt.

Dessa pass är oftast av distanskaraktär. Det är inte meningen att man ska ta ut sig rejält. Det kan man göra i andra typer av träning

Och kopplingen mellan växelgrupper och klungkörning är?

Det måste inte bli Sora/Tiagra

Cube Attempt 105 800€ från tüskland

"Det framgår inte om du har vanan in för klungkörning.

28-30 km/tm med en nybörjare i klungan kan blir väl så ängsligt.

Dessa pass är oftast av distanskaraktär. Det är inte meningen att man ska ta ut sig rejält. Det kan man göra i andra typer av träning

Kalle, helt klart förvirrande.

Jag svarade på fel diskussion. Jag måste ha tryckt på "nästa diskussion" eller något. Ursäkta röran.

På BiGaVi säljer de en Giant med Shimano 105 för 10500:-. Det är ju över ditt absoluta tak, men det känns som ett väldigt bra köp och den är riktigt, riktigt snygg. Ta en titt.

12