Quote from Guest on 2 November 2012, 20:19Nybörjare på diskbromsar - personangrepp om inkompetens helt okej, för nu lyssnar jag på allt.Tog av hjulen på min Trek 6300 för att kränga på dubbdäck. När jag ska sätta tillbaka hjulen så får jag inte in diskarna för bromsbeläggen ger inget utrymme. Fic
Nybörjare på diskbromsar - personangrepp om inkompetens helt okej, för nu lyssnar jag på allt.Tog av hjulen på min Trek 6300 för att kränga på dubbdäck. När jag ska sätta tillbaka hjulen så får jag inte in diskarna för bromsbeläggen ger inget utrymme. Fic
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 20:29Är det hydraliska broms eller vajr?
Är det hydraliska broms eller vajr?
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 20:37Ska man inte sätta i något emellan så inte "kolvarna" trycks ihop under rep-övningar?
Ska man inte sätta i något emellan så inte "kolvarna" trycks ihop under rep-övningar?
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 20:40Det har jag aldrig behövt göra, men jag har väldigt, väldigt lite erfarenhet med skivbromsar. Jag har en MTB med hydrauliska och de stannar i öppet läget när jag plockar av hjulet.
Låter konstigt att de skulle klämma åt. Jag hade inte varit så glad om de
Det har jag aldrig behövt göra, men jag har väldigt, väldigt lite erfarenhet med skivbromsar. Jag har en MTB med hydrauliska och de stannar i öppet läget när jag plockar av hjulet.
Låter konstigt att de skulle klämma åt. Jag hade inte varit så glad om de
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 20:45Jag tänker på ifall de blir lite lätt ut/intryckta under mekövningen. Det brukar inte vara så lätt att få in bromsskivan på plats då. Om jag har tänkt rätt.
Jag tänker på ifall de blir lite lätt ut/intryckta under mekövningen. Det brukar inte vara så lätt att få in bromsskivan på plats då. Om jag har tänkt rätt.
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 20:52Det är hydraliska. Har sprutat med 556 i fall det handlar om att de kärvar, men beläggen går inte tillbaka av sig själv, och bända kan jag ju alltså inte. Har kanske kommit mot bromshandtagen, men om beläggen går tillbaka vid bromsningar vid körning, vilk
Det är hydraliska. Har sprutat med 556 i fall det handlar om att de kärvar, men beläggen går inte tillbaka av sig själv, och bända kan jag ju alltså inte. Har kanske kommit mot bromshandtagen, men om beläggen går tillbaka vid bromsningar vid körning, vilk
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 21:00Det är bara att luta dig tillbaka ... någon måste väl kunna detta.
Finns alltid happymtb.org ....
Det är bara att luta dig tillbaka ... någon måste väl kunna detta.
Finns alltid happymtb.org ....
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 21:27Du måste trycka isär beläggen med något, en kniv eller skruvmejsel, så att skivan kan få plats. Om det inte går, kolla att 1. det inte sitter skräp bakom beläggen 2. beläggen verkligen snäpper på plats när du sätter dit dem. På min 6300 är det Avid-broms
Du måste trycka isär beläggen med något, en kniv eller skruvmejsel, så att skivan kan få plats. Om det inte går, kolla att 1. det inte sitter skräp bakom beläggen 2. beläggen verkligen snäpper på plats när du sätter dit dem. På min 6300 är det Avid-broms
Quote from Funbeat user on 2 November 2012, 21:57Tyvärr tror jag att det är lite våld som gäller, alternativt byta beläggen. Jag drar till med en (inte särskilt) vild gissning på vad det är du har gjort för fel: Du har lyckats trycka in bromshandtagen när du har haft hjulen av. Beläggen ligger snällt oc
Tyvärr tror jag att det är lite våld som gäller, alternativt byta beläggen. Jag drar till med en (inte särskilt) vild gissning på vad det är du har gjort för fel: Du har lyckats trycka in bromshandtagen när du har haft hjulen av. Beläggen ligger snällt oc
Quote from ellen olsson on 2 November 2012, 22:32En smörkniv i plast brukar kunna rädda situationen.
En smörkniv i plast brukar kunna rädda situationen.