Quote from Guest on 4 July 2010, 18:10Tjena, hade tänkt komplettera cykelsamlingen med någon form av skogscykel. Har ju blivit väldigt mycket landsvägscykling det senaste, så vore trevligt att få komma ut och känna på de svenska skogarna! Vad är det för typ av cykel man bör kolla efter ifall
Tjena, hade tänkt komplettera cykelsamlingen med någon form av skogscykel. Har ju blivit väldigt mycket landsvägscykling det senaste, så vore trevligt att få komma ut och känna på de svenska skogarna! Vad är det för typ av cykel man bör kolla efter ifall
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 18:20Jag hade köpt en cross och valt lite stigar-grusvägar istället för stökig terräng.
Jag hade köpt en cross och valt lite stigar-grusvägar istället för stökig terräng.
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 20:48Prova att ställa frågan i mountainbikegruppen också. Det kan bli lite annan inriktning på svaren.
Om du tänker dig den typen av terräng som förekommer på långlopp är det ganska lagom med stötdämpare fram och stelt bak. Om du vill köra i stökigare terräng
Prova att ställa frågan i mountainbikegruppen också. Det kan bli lite annan inriktning på svaren.
Om du tänker dig den typen av terräng som förekommer på långlopp är det ganska lagom med stötdämpare fram och stelt bak. Om du vill köra i stökigare terräng
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 21:20mjukt & skönt med heldämpat men de flesta börjar med bara
dämpare fram så kallad hard-tail
mjukt & skönt med heldämpat men de flesta börjar med bara
dämpare fram så kallad hard-tail
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 23:38Hårda grabbar har hardtail.
I min värld är det att föredra om man ska cykla i skogen. Ska man däremot bara åka cykel (typ DH) kanske det däremot är bättre med dämpare även under baken.
Hardtail kommer ge dig aktiv cykling och god teknik i tuff terräng ut
Hårda grabbar har hardtail.
I min värld är det att föredra om man ska cykla i skogen. Ska man däremot bara åka cykel (typ DH) kanske det däremot är bättre med dämpare även under baken.
Hardtail kommer ge dig aktiv cykling och god teknik i tuff terräng ut
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 13:48Jag är blandmissbrukare och äter det mesta vad gäller cykel både på landsväg och i terrängen.
Har en Scott scale ltd (HT) och en Scott spark 40 (FS).
Som utvecklingen ser ut idag så kan man gott välja en FS om man har plånbok till det. Med låsbar bakdämp
Jag är blandmissbrukare och äter det mesta vad gäller cykel både på landsväg och i terrängen.
Har en Scott scale ltd (HT) och en Scott spark 40 (FS).
Som utvecklingen ser ut idag så kan man gott välja en FS om man har plånbok till det. Med låsbar bakdämp
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 12:49Har två heldämpade och det är hur kul som helst.
Har två heldämpade och det är hur kul som helst.
Quote from Robert Johansson on 7 July 2010, 12:53Det räcker rätt långt med en ht, för all slags cykling på stigar.
Som sagt så finns det ju en mountainbike grupp här också, där väl denna fråga passar.
Det räcker rätt långt med en ht, för all slags cykling på stigar.
Som sagt så finns det ju en mountainbike grupp här också, där väl denna fråga passar.