Quote from Guest on 17 September 2008, 09:00http://www.lktv88.dinstudio.se
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 09:10Hur är formen och vilken distans kör ni?
Själv siktar jag på halvan om barnen blir friska.
Hur är formen och vilken distans kör ni?
Själv siktar jag på halvan om barnen blir friska.
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 10:28Jag springer maran och siktar på 3,10 vilket vore pers med 17 minuter. Siktade på samma tid förra året men startade alldeles för hårt och slutade på 3,35 med mycket promenad sista 13 km. Efter att ha ändrat löptekniken så går all långlöpning mycket lättar
Jag springer maran och siktar på 3,10 vilket vore pers med 17 minuter. Siktade på samma tid förra året men startade alldeles för hårt och slutade på 3,35 med mycket promenad sista 13 km. Efter att ha ändrat löptekniken så går all långlöpning mycket lättar
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 14:22Under 3:45 på maran och att man överlever hyffsat. Hoppas mest på att jag ska orka hålla ett jämnt tempo genom loppet, men det var ett tag sedan jag gjorde ordentliga långpass... Kul ska det bli ivarjefall!
Under 3:45 på maran och att man överlever hyffsat. Hoppas mest på att jag ska orka hålla ett jämnt tempo genom loppet, men det var ett tag sedan jag gjorde ordentliga långpass... Kul ska det bli ivarjefall!
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 14:33Jag springer halva. Räknar inte med någon bra tid, ser det mest som ett långpass i hygglig fart. 1.28-1.29 borde jag kunna klara.
Jag springer halva. Räknar inte med någon bra tid, ser det mest som ett långpass i hygglig fart. 1.28-1.29 borde jag kunna klara.
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 18:58Joakim, på vilket sätt har du ändrat löptekniken?
Joakim, på vilket sätt har du ändrat löptekniken?
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 20:35Mycket kortare steglängd. Sprang förut med i mitt tycke lagom längd på stegen men efter att kortat steglängden så det blir ca 88 steg/min i stället för ca 74 så har pulsen sjunkit med nära 25 slag/min på samma sträcka och tid.
Jag blev lätt chockad första
Mycket kortare steglängd. Sprang förut med i mitt tycke lagom längd på stegen men efter att kortat steglängden så det blir ca 88 steg/min i stället för ca 74 så har pulsen sjunkit med nära 25 slag/min på samma sträcka och tid.
Jag blev lätt chockad första
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 21:08Tack för svaret.
Tack för svaret.
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 09:05Joakim, vad fick dig att ändra löpsteget och hur har du lyckats göra det?
samtidigt undrar jag ifall din mer framåtlutade ställning var ett resultat av kortare löpsteg eller tvärtom ifall du förstår vad jag menar? Är nyfiken då jag ofta har en hög puls.
Joakim, vad fick dig att ändra löpsteget och hur har du lyckats göra det?
samtidigt undrar jag ifall din mer framåtlutade ställning var ett resultat av kortare löpsteg eller tvärtom ifall du förstår vad jag menar? Är nyfiken då jag ofta har en hög puls.
Quote from Funbeat user on 19 September 2008, 13:05Jag har försökt ändra löpsteget till något mer ekonomiskt ända sen benen tog slut under förra skräcklanmaraton. Men att ändra från mitt skidåkar-steg med stora armrörelser till ett kortare lyckades inte förrän jag såg segrarinnan på stockholm-maraton spri
Jag har försökt ändra löpsteget till något mer ekonomiskt ända sen benen tog slut under förra skräcklanmaraton. Men att ändra från mitt skidåkar-steg med stora armrörelser till ett kortare lyckades inte förrän jag såg segrarinnan på stockholm-maraton spri