Quote from Guest on 27 April 2009, 06:30Så har man äntligen fått tillfälle att smaka asfalt. En något bitter eftersmak, men annars helt OK.
De ådragna skrapsåren är av den mindre kalibern, så de får helt enkelt vara ifred, så ska det nog bli bra. Men jag funderar lite på vad man gör den gång m
Så har man äntligen fått tillfälle att smaka asfalt. En något bitter eftersmak, men annars helt OK.
De ådragna skrapsåren är av den mindre kalibern, så de får helt enkelt vara ifred, så ska det nog bli bra. Men jag funderar lite på vad man gör den gång m
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 06:40Det sköter systarana om när du ligger i gipsvagga.
Det sköter systarana om när du ligger i gipsvagga.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 07:12Fördriver tiden med en skraplott
Fördriver tiden med en skraplott
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 08:48Tvätta med tvål och vatten.
Sov på andra sidan.
Inse att det inte var din sista vurpa, bara den senaste 😉
Tvätta med tvål och vatten.
Sov på andra sidan.
Inse att det inte var din sista vurpa, bara den senaste 😉
Quote from Bertil Nolheim on 27 April 2009, 10:21Jag fick "salvkompresser" + tunna "plasthuds"-plåster som andas och gör att man kan duscha när skrapade vaden stort som en handflata för ett par år sedan.
Inte roligt, men på vårdcentralen hade de bra grejor.
Jag fick "salvkompresser" + tunna "plasthuds"-plåster som andas och gör att man kan duscha när skrapade vaden stort som en handflata för ett par år sedan.
Inte roligt, men på vårdcentralen hade de bra grejor.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 10:53Hur ont det än gör så är det viktigt att verkligen få bort all smuts ur såret. Detta inte bara med tanke på ev infektionsrisk utan även för att inte skaffa dig några mindre roliga tatueringar. Nu brukar man ju inte gå med skrapsår till sjukhuset men de so
Hur ont det än gör så är det viktigt att verkligen få bort all smuts ur såret. Detta inte bara med tanke på ev infektionsrisk utan även för att inte skaffa dig några mindre roliga tatueringar. Nu brukar man ju inte gå med skrapsår till sjukhuset men de so
Quote from Jonas Täng on 27 April 2009, 11:00Sonen vurpade i förra veckan. Först sköljde vi bort värsta smutsen. Sedan satte vi på emla-salva (bedövningssalva) som fick verka en halvtimme (minimum). Efter det kom elaka morsan och skrubbade rent såret med en tandborste, med tvål och ljummet vatten. P
Sonen vurpade i förra veckan. Först sköljde vi bort värsta smutsen. Sedan satte vi på emla-salva (bedövningssalva) som fick verka en halvtimme (minimum). Efter det kom elaka morsan och skrubbade rent såret med en tandborste, med tvål och ljummet vatten. P
Quote from Bertil Nolheim on 27 April 2009, 11:25Been there, done that.
Vurpade 2 veckor före bröllopet.
Fick skrubba ansiktet rent från asfalt med tandborste efter att skrapat upp rejält och slagit sönder hakan, pga pinne i framhjulet.Det hann läka i tid men det tog lång tid innan det mörka som uppst
Been there, done that.
Vurpade 2 veckor före bröllopet.
Fick skrubba ansiktet rent från asfalt med tandborste efter att skrapat upp rejält och slagit sönder hakan, pga pinne i framhjulet.
Det hann läka i tid men det tog lång tid innan det mörka som uppst
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 13:00Du ska stoppa in en pinne i brasan och inte i framhjulet.
Du ska stoppa in en pinne i brasan och inte i framhjulet.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 17:15Ska man ha eltandborste?:-)
Det var en som sa till mig att man inte fick vara i solen på ett bra tag efter att man fått ett sår... Minns inte hur länge dock, men det ska i alla fall vara 100% läkt plus ytterliggare någon månad eller något åt det hållet.
Ska man ha eltandborste?:-)
Det var en som sa till mig att man inte fick vara i solen på ett bra tag efter att man fått ett sår... Minns inte hur länge dock, men det ska i alla fall vara 100% läkt plus ytterliggare någon månad eller något åt det hållet.