Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelskulderblad
You need to log in to create posts and topics.

Hej
Gjorde i helgen en elegant vurpa över styret ner i diket. Landade på axeln o bröt skulderbladet. Någon här som har "erfarenhet" av detta, eller känner till något om en sådan skada. Läkningstid, risk för bestående men, hur belastas skulderblad minst vi

tråkigt att höra att du vurpade så illa.

en fraktur läker normalt på 6-8 veckor och håller du dig bara hyfsat lugn så ska det inte va några problem med läkningen.

skulderbladet påverkas i stortset så fort du rör armen/axeln. så första veckorna är det vi

Jag slog loss en flisa ut mitt skulderblad när jag halkade på parkeringen utanför gymmet förra vintern, det gjorde ont som f-n så jag kan tänka mig hur ont det är med ett brutet...

För mig tog det nog en 5-6 veckor innan jag var mer eller mindre smärtfi

Vet inte var, men det är tydligen delat, varav ena delen roterat 90 grader.
Var på magnet-röntgen idag och lär väl få besked imorron om det blir operation eller inte.

Vet inte var, men det är tydligen delat, varav ena delen roterat 90 grader.
Var på magnet-röntgen idag och lär väl få besked imorron om det blir operation eller inte.

aj aj.
men bara det ligger rätt så borde det läka fint. och gör det inte det är det lika bra att få det opererat

Hör om du kan köra testcykel utan att använda annat än benen!

Aj aj aj

Vanligtvis så behandlar man den här typen av frakturer konservativt, i alla fall om den inte berör själva skulderleden.
Så länge det e starka smärtor så e d painkillers som gäller men sen e d bara din tröskel som stoppar dig vid cykling...
Blir

Blir ingen operation. Skall självläka. Det som begränsar, enl läkaren, är smärtan.
Så det blir att ta det lite easy närmaste veckorna, för att sedan prova sej fram vad man klarar.
Tackar för svaren !
Hälsn/six13

Hur lång tid tog det innan du kunde börja köra igen? Vurpade igår och fick fraktur på skuldeblad och nyckelben