Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSlå samman pass
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker inte funktionen att slå samman pass funkar som jag vill att den ska.

Jag laddar in flera pass från samma dag från min GPS-klocka (Garmin FR305) till Funbeat. När jag ska behandla passen frågar FB (vid det andra och de efterföljande passen jag

Att slå samman pass betyder inte att passen adderas till varandra. Det betyder att det är samma pass.
Används framför allt när du har planerat ett pass och sedan genomför det. Då vill du att ditt utförda pass ska slås samman med ditt planerade och ersätta

Jag tycker nog också att "slå samman pass" borde var just "slå samman paass" och inte "ersätt det tidigare passet med det här". Det senare vore i så fall en bättre förklaring på det hela.

Njae, passet ersätts inte utan det är mer att de "smälter samman".
Jag använder funktionen slå samman pass väldigt ofta när jag planerar framtida träningspass. Extra bra när man skrivit långa kommentarer om vad passet ska innehålla.

Hur det än är med det så har jag slutat använda funktionen för det är inte klart beskrivet vad som händer och jag har fått för många kommentarer och data raderade för att våga använda den.

Jag har samma erfarenhet som Anne Mari och har tagit samma konsekvenser.

Det är i huvudsak tävlingar som jag har inlagda som framtida händelser i min kalender. Vad som hänt är att när jag väl genomfört tävlingen, och sedan importerat resultatet från min

Det kanske bara är så att namnet är dåligt - "smälta samman pass" som nämndes ovan kanske är bättre...

"Merge" är vackert och rätt term för mig i alla fall men det skulle nog stöta på patrull 🙂

"De fält som är förändrade i det nya passet ersätter de fält du hade skrivit i det planerade."

Vad gäller utrustning så stämmer nog inte detta eftersom jag får lägga till utrustning manuellt även om jag har kopierat ett gammalt pass med all utrustning ko