Quote from Guest on 4 September 2010, 14:08Finns det någon anledning till att undvika att använda slicks på grus förutom att det inte är optimalt? funderar om jag kan fortsätta "gena" över järvalfältet när jag skall till stäket eller om jag nu måste åka en omväg för att ta mig till cykelträningen.
Finns det någon anledning till att undvika att använda slicks på grus förutom att det inte är optimalt? funderar om jag kan fortsätta "gena" över järvalfältet när jag skall till stäket eller om jag nu måste åka en omväg för att ta mig till cykelträningen.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 14:18Du och cykeln blir väl lite smutsiga om du inte har stänkskärmar. Annars är det bara att blåsa på. Om däcken är smalare än dina gamla kommer det kanske att gå lite tyngre. Och om de är smalare är det också viktigt att ha rätt tryck i däcken för att undvik
Du och cykeln blir väl lite smutsiga om du inte har stänkskärmar. Annars är det bara att blåsa på. Om däcken är smalare än dina gamla kommer det kanske att gå lite tyngre. Och om de är smalare är det också viktigt att ha rätt tryck i däcken för att undvik
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 19:55Grus er inte så farlig når den ligger på grusveg. Men grus på asfalt-undelag er ikke bra. Det kan lett bli en punka.
Grus er inte så farlig når den ligger på grusveg. Men grus på asfalt-undelag er ikke bra. Det kan lett bli en punka.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 01:25Jag har kört rätt så mycket grusväg på min racer utan att något har tagit skada hittils. Och ibland kan faktiskt en hårdpackad grusväg vara bra mycket behagligare än en asfaltsväg av modell lapptäcke.
Jag har kört rätt så mycket grusväg på min racer utan att något har tagit skada hittils. Och ibland kan faktiskt en hårdpackad grusväg vara bra mycket behagligare än en asfaltsväg av modell lapptäcke.
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 11:15Om startar i kraftig motbacke gäller det att se till att bakhjulet "fäster". Om det totalslirar blir man lätt av med en hel del gummi på däcket.
Om startar i kraftig motbacke gäller det att se till att bakhjulet "fäster". Om det totalslirar blir man lätt av med en hel del gummi på däcket.
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 13:17Nu finns ju inte Michelin Pro 2 Race längre, men jag förstörde ett par sådana däck genom att köra någon mil på Lidingöloppets bana (grusstig) med barnen för några år sedan. Däcken var fulla av små jack efteråt, det var bara att byta.
Nu finns ju inte Michelin Pro 2 Race längre, men jag förstörde ett par sådana däck genom att köra någon mil på Lidingöloppets bana (grusstig) med barnen för några år sedan. Däcken var fulla av små jack efteråt, det var bara att byta.
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 12:06Just pro race är väl kända för att inte tåla speciellt mycket. Skönaste däck jag haft men med sämts kvalitet tyvärr.
Utan att veta är jag rätt övertygad om att mina GP4000 skulle hålla många mil även på grusväg.
Just pro race är väl kända för att inte tåla speciellt mycket. Skönaste däck jag haft men med sämts kvalitet tyvärr.
Utan att veta är jag rätt övertygad om att mina GP4000 skulle hålla många mil även på grusväg.
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 12:184-seasons är ganska stryktåliga.
4-seasons är ganska stryktåliga.
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 12:37Jag kör ganska mycket på grus med min racer. Tyvärr. Har inte sett några skador ännu. Däremot är det vanskligt. När vägen är nyhyvlad (nyuppluckrad) studsar cykeln åt alla håll, jag får knappt fäste uppför den lilla backen och nerför har jag mer än en gån
Jag kör ganska mycket på grus med min racer. Tyvärr. Har inte sett några skador ännu. Däremot är det vanskligt. När vägen är nyhyvlad (nyuppluckrad) studsar cykeln åt alla håll, jag får knappt fäste uppför den lilla backen och nerför har jag mer än en gån
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 13:31Efter träning på grus med 23 mm Conti GP 4000 S och tävling i form av Glasrikeresan (6 grusvägs-sektioner, totalt 37 km) två år i rad på Vittoria Pave 24 mm tubdäck så kan jag iaf gå i god för dessa två däck.
Har fungerat problemfritt, inga punkteringar.
Efter träning på grus med 23 mm Conti GP 4000 S och tävling i form av Glasrikeresan (6 grusvägs-sektioner, totalt 37 km) två år i rad på Vittoria Pave 24 mm tubdäck så kan jag iaf gå i god för dessa två däck.
Har fungerat problemfritt, inga punkteringar.