Quote from Guest on 28 September 2010, 13:40Har sett cyklister som har slipade cykelglasögon. Själv kör jag med Ruby Project + insatser, men glasögonen börjar bli slitna och funderar på att kitta upp mig.
Någon som har tips på slipade cykelglasögon? Helst med klart glas, men även glas som ändrar f
Har sett cyklister som har slipade cykelglasögon. Själv kör jag med Ruby Project + insatser, men glasögonen börjar bli slitna och funderar på att kitta upp mig.
Någon som har tips på slipade cykelglasögon? Helst med klart glas, men även glas som ändrar f
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 13:50Jag har inte grävt alltför djupt i detta, men måste inom kort. Jag har funderat på att helt enkelt skaffa något från Favoptic. Jag har väldigt goda erfarenheter av dem.
http://www.favoptic.se/frames/Crotone/red/
Ser "dorky" ut, men ...
Jag har inte grävt alltför djupt i detta, men måste inom kort. Jag har funderat på att helt enkelt skaffa något från Favoptic. Jag har väldigt goda erfarenheter av dem.
http://www.favoptic.se/frames/Crotone/red/
Ser "dorky" ut, men ...
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 14:00Ja, nog var bågarna feta i din länk alltid... (H)
de kallar dom för sportbåge, låter som rätt stil i alla fall...
Ja, nog var bågarna feta i din länk alltid... (H)
de kallar dom för sportbåge, låter som rätt stil i alla fall...
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 14:42Sportoptik i Stockholm säljer alla möjliga sportglasögon med slipade glas (www.sportoptik.se). Det är inte billigt, men går att få med alla möjliga olika linser (inklusive fotokromatiska).
Jag funderar själv på att skaffa just ett par Rudy Project Rydon
Sportoptik i Stockholm säljer alla möjliga sportglasögon med slipade glas (www.sportoptik.se). Det är inte billigt, men går att få med alla möjliga olika linser (inklusive fotokromatiska).
Jag funderar själv på att skaffa just ett par Rudy Project Rydon
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 16:01Det funkar hyfsat, men är det väldigt hög luftfuktighet (dimma nära regn) så immar dom igen och på natten när det är mörkt så kan man inte använda dom om det regnar mycket för det finns inga vindrutetorkare på dom... 🙂
Jag gissar att problemen jag nämn
Det funkar hyfsat, men är det väldigt hög luftfuktighet (dimma nära regn) så immar dom igen och på natten när det är mörkt så kan man inte använda dom om det regnar mycket för det finns inga vindrutetorkare på dom... 🙂
Jag gissar att problemen jag nämn
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 16:05PS Clip on:sen har jag inte haft något större problem med. Däremot om man får funkt på dom så är det ju ganska svårt att få väck det, så det gäller att cykla på och inte stå still och låta dom imma igen av andedräkten.
Största problemen jag har haft har
PS Clip on:sen har jag inte haft något större problem med. Däremot om man får funkt på dom så är det ju ganska svårt att få väck det, så det gäller att cykla på och inte stå still och låta dom imma igen av andedräkten.
Största problemen jag har haft har
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 19:50Problemet att vattnet inte försvinner från de yttre glasen har man ju dessvärre med alla typer av glasögon i regn.
Får nog bli ett par med clips för mig - 6000:- känns lite saftigt för ett par slipade tycker jag, men det är nog värt det om man cyklar väl
Problemet att vattnet inte försvinner från de yttre glasen har man ju dessvärre med alla typer av glasögon i regn.
Får nog bli ett par med clips för mig - 6000:- känns lite saftigt för ett par slipade tycker jag, men det är nog värt det om man cyklar väl
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 08:336000? Vad är det för fel med vanliga slippade glasögon? Då menar jag så pass stora fel att det ska kräva 6000 kr att avhjälpa.
Jag använder mina vanliga glasögon. Inte idealiskt, men inte heller helt fel. Jag tror inte att det finns en bindande "dress co
6000? Vad är det för fel med vanliga slippade glasögon? Då menar jag så pass stora fel att det ska kräva 6000 kr att avhjälpa.
Jag använder mina vanliga glasögon. Inte idealiskt, men inte heller helt fel. Jag tror inte att det finns en bindande "dress co
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 09:02efter att jag läste deras offert(sportoptiken.se) så jag satsade på ett par vita käppar och stödhjul och en vecka på solen istället
efter att jag läste deras offert(sportoptiken.se) så jag satsade på ett par vita käppar och stödhjul och en vecka på solen istället
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 09:16Köpte ett par Adidas Evil Eye på Sportoptik, en modell som har insatsoptik. Jag köpte den dyrare varianten av insats med bredare synfält och det hela kostade då runt 6000 (för ett par, tre år sedan). Har svårt för linser, annars hade det kanske varit ett
Köpte ett par Adidas Evil Eye på Sportoptik, en modell som har insatsoptik. Jag köpte den dyrare varianten av insats med bredare synfält och det hela kostade då runt 6000 (för ett par, tre år sedan). Har svårt för linser, annars hade det kanske varit ett