Quote from Guest on 26 May 2009, 15:59Funderar lite på om jag måste byta mina däck på racern eller inte.
Svårt för en amatör som mig att se om det är slitet eller inte och jag köpte cykeln begagnad med dessa däck på förra sommaren, men då vart det inte många mil (kanske 30) och i år har jag c
Funderar lite på om jag måste byta mina däck på racern eller inte.
Svårt för en amatör som mig att se om det är slitet eller inte och jag köpte cykeln begagnad med dessa däck på förra sommaren, men då vart det inte många mil (kanske 30) och i år har jag c
Quote from Bertil Nolheim on 26 May 2009, 16:09Jag har likadana märken och är rätt säker på att det är slitagemärken.
Dvs. däcket är OK så länge dessa syns.
Jag har likadana märken och är rätt säker på att det är slitagemärken.
Dvs. däcket är OK så länge dessa syns.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 16:10Ja det känns i alla fall som om det är något sådant.
Och i så fall borde jag inte behöva oroa mig innan Vättern i alla fall. (H)
Ja det känns i alla fall som om det är något sådant.
Och i så fall borde jag inte behöva oroa mig innan Vättern i alla fall. (H)
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:21JA, det är slitagevarnare
JA, det är slitagevarnare
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:09Hur långt ner är det "ok" att det slits innan man bör byta?
Är det som ovanstående säger - tills de inte syns alls - eller till ett visst mått?
Hur långt ner är det "ok" att det slits innan man bör byta?
Är det som ovanstående säger - tills de inte syns alls - eller till ett visst mått?
Quote from Bertil Nolheim on 26 May 2009, 21:45Jag har nog kört på tills det blir problem med punkteringar ibland. Då kan det hända att korden syns på sina ställen.
Naturligtvis bättre att byta lite tidigare 🙂
Jag har nog kört på tills det blir problem med punkteringar ibland. Då kan det hända att korden syns på sina ställen.
Naturligtvis bättre att byta lite tidigare 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 23:10på mina nuvarande Conti 4000S är bakdäcket så slitet att slitagemarkeringarna är borta så jag skall byta däck i helgen och köra in dessa inför vättern
på mina nuvarande Conti 4000S är bakdäcket så slitet att slitagemarkeringarna är borta så jag skall byta däck i helgen och köra in dessa inför vättern
Quote from Funbeat user on 27 May 2009, 08:12Jaja, då verkar ju mina däck vara i princip inkörda. 😉
Tack för hjälpen allihopa!
Jaja, då verkar ju mina däck vara i princip inkörda. 😉
Tack för hjälpen allihopa!