Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hur får man fram slutpulser vid intervallträning? På min tidigare Polar-modell kunde man plocka fram snitt-, max- och slutpulser för varje "lap", men i Garmin tycks man bara kunna utläsa snitt- och maxpulser.

Vad jag förstår finns positions- och pulsdata

Tja, kolla pulsen när passet slutar tex? Funbeat eller Sporttracks.

Vad använder du det värdet till?

Då jag kör intervaller tycker jag att minpuls under vilan och maxpuls under intervallet är intressanta värden i kombination med fart osv förstås!

Jag har laddat ner Sporttracks, men ser inte att slutpulser kan väljas i rapporterna.

I Garmin Training Center på Mac finns inte slut- eller minvärden tabulerade, men det är ganska lätt att plocka fram dem ur graferna om man vill.

Maxpuls och minpuls kan jag förstå, men slutpuls?

Nej, du får själv plocka informationen ur graferna i bägge de systemen jag nämnde.

Jag vet inte heller vad man ska ha det till, men eftersom jag kan relatera till intresset av att få så mycket skojiga siffror som möjligt så har jag svårt att ha synpunkter på det :-).

Jag kan också relatera, det var mest nyfikenhet.

Pulsen när man tar slut? 😉

Nu är iofs max- och slutpuls oftast samma värde, men jag har av tradition valt att försöka utveckla mina intervallpass mot allt högre och snyggare slutpulsserier.

Hade hoppats att något analysprogram kunde ge mig exakta siffervärdet, så att jag slapp no

12