Quote from Guest on 9 September 2012, 15:10Hoppas detta inte varit på tapeten, men jag hittar inget när jag söker.
Vad ska man använda för lack för att fylla i småskador i lacken på en carbonram? Och eventuellt förarbete?
Hoppas detta inte varit på tapeten, men jag hittar inget när jag söker.
Vad ska man använda för lack för att fylla i småskador i lacken på en carbonram? Och eventuellt förarbete?
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 15:20Nagellack
Nagellack
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:03Har hört talas om nagellack, men i min värld med begränsad personlig nagellackserfarenhet så känner jag spontant att det inte är speciellt hållbart? Har jag fel? Finns det andra alternativ i lackväg?
Funkar det förövrigt till både aluminium och carbonram
Har hört talas om nagellack, men i min värld med begränsad personlig nagellackserfarenhet så känner jag spontant att det inte är speciellt hållbart? Har jag fel? Finns det andra alternativ i lackväg?
Funkar det förövrigt till både aluminium och carbonram
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:08Jag tror inte att du ska göra en omlackering av ramen eller bilen med nagellack.
Jag tror inte att du ska göra en omlackering av ramen eller bilen med nagellack.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:15Nej, det torde finnas vettigare alternativ för det syftet. Och det är ju därför jag frågar om det finns fler alternativ...
Nej, det torde finnas vettigare alternativ för det syftet. Och det är ju därför jag frågar om det finns fler alternativ...
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:21Eftersom varken komposit eller alu "rostar" så är det ju mer av kosmetisk natur som man lägger i lackskador.
Eftersom varken komposit eller alu "rostar" så är det ju mer av kosmetisk natur som man lägger i lackskador.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:23Javisst. Så det handlar ju mest om hållbarheten på "lagningen".
Javisst. Så det handlar ju mest om hållbarheten på "lagningen".
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 16:28Det bästa är att lämna in den till en billackerare och få en riktig våtslipning samt ett tio lagers lackjobb med mellanslipningar.
Det bästa är att lämna in den till en billackerare och få en riktig våtslipning samt ett tio lagers lackjobb med mellanslipningar.
Quote from Lena O on 9 September 2012, 17:09Använder också nagellack
Använder också nagellack
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 17:27Straffspark:Vi vet att du använder nagellack Gazzah:)
Straffspark:Vi vet att du använder nagellack Gazzah:)