Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSmalare däck till MTB???
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Är precis på väg att inviga min Merida crossway 618. Har köpt den utomlands så jag vet inte om den finns i Sverige( är helt novis på cyklar). Förra året började jag cykla halvägs till jobbet och tog bilen en bit, men tänkte nu börja cykla hela vägen

Hej! Ja, det går! Kolla med din lokale cykelhandlare. Han kan hjälpa dig. Själv har jag Mtb och förhört mig. 26 tum gick att sätta på min. Lycka till!

Titta på Continental, Sport Contact, finns i 26x1.3' eller 26x1.6". OK pris och i det närmaste helt utan mönster=snabba.

Maria har helt rätt. Bättre däck för det här syftet finns knappast. Håller länge, omönstrade, tål höga tryck, väldigt punkteringssäkra och hyfsat billiga.

Jag kör med 1.6" på min pendlar-singlespeed och 1.3" på min långfärdshoj.

Vad du än köper, så ska

Har du tips på någon seriös cykelhandlare (eller två) på nätet som man kan handla sådana däck av ?

Kolla CycleComponent

http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=CONTI026-16&avd=1&Ref=&artgrp=2147&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Tack snälla för alla tips. Ska cykla till jobbet i morgon (har varit och köpt en smidig packväska för omyteskläder). Vi har Cykloteket alldeles i närheten, annars köper jag nog Continental däcken på nätet. Helt OK pris! vill som sagt inte lägga ut en förm

Så länge du inte kör med Snakebites.

Du frågar om andra saker som är bra att ha.
Om du får ont i baken av dina cykelturer så kan ett par cykelbyxor hjälpa en hel del.
Clips tycker jag inte du ska skaffa, du kommer bara att tycka att de är krångliga att använda. Först ska man lyckas sticka in