Quote from Guest on 22 March 2014, 21:24Ni som bytt instegshjulen mot högprofil-, aerohjul, märker ni av skillnaden i hastighet, puls etc ?
Ni som bytt instegshjulen mot högprofil-, aerohjul, märker ni av skillnaden i hastighet, puls etc ?
Quote from Funbeat user on 22 March 2014, 21:34Stor skillnad. Jag byte min Fulcrum 7 mot ett par carbonhjul från Kina, 50/80 mm och det är oerhört mycket "lättare" att cykla. Bara viktskillnaden är 500 g på paret.
Stor skillnad. Jag byte min Fulcrum 7 mot ett par carbonhjul från Kina, 50/80 mm och det är oerhört mycket "lättare" att cykla. Bara viktskillnaden är 500 g på paret.
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 12:46Samma här. Bytt instegshjulen till Zipp-kopior och det blev nästan som en helt ny cykel. Kan verkligen rekommendera att byta.
Samma här. Bytt instegshjulen till Zipp-kopior och det blev nästan som en helt ny cykel. Kan verkligen rekommendera att byta.
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 12:53jag beställt 60/90 och hoppas de hinner hit innan Vansbro så jag kan inte skylla på hjul när Robert springer om mig 😉
jag beställt 60/90 och hoppas de hinner hit innan Vansbro så jag kan inte skylla på hjul när Robert springer om mig 😉
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 12:55Använder ni "finhjulen" jämt, eller bara på tävling etc?
Använder ni "finhjulen" jämt, eller bara på tävling etc?
Quote from Funbeat user on 4 April 2014, 14:39låter gott ! skriver mer när jag får hem mina lätt begagnade hjul.
(profilbilden visar hjulen jag beställt, inga 50mm, som ser normala ut på lvg cykel, utan +80/+100 mm )
låter gott ! skriver mer när jag får hem mina lätt begagnade hjul.
(profilbilden visar hjulen jag beställt, inga 50mm, som ser normala ut på lvg cykel, utan +80/+100 mm )
Quote from Lisa Bringhed on 6 April 2014, 12:39Jag använder mina finhjul i stort sett jämt, Mavic Cosmic Carbone SL, mest för att min effektmätare sitter i baknavet.
Men det är ju bra att vänja sig vid högprofilen i alla vind/väder-förhållanden.
Jag använder mina finhjul i stort sett jämt, Mavic Cosmic Carbone SL, mest för att min effektmätare sitter i baknavet.
Men det är ju bra att vänja sig vid högprofilen i alla vind/väder-förhållanden.
Quote from Funbeat user on 9 April 2014, 11:35Jag försöker cykla så mycket som möjligt på mina kolfiberhjul med tubdäck under helgerna. Jag cyklar på originalhjulen med kanttråd vid min jobbpendling 9mil ToR under veckorna. Dock lite meckigt att byta inför varje helg då man även måste byta bromsbeläg
Jag försöker cykla så mycket som möjligt på mina kolfiberhjul med tubdäck under helgerna. Jag cyklar på originalhjulen med kanttråd vid min jobbpendling 9mil ToR under veckorna. Dock lite meckigt att byta inför varje helg då man även måste byta bromsbeläg