Quote from Guest on 27 March 2010, 20:04Hej!
Är nybörjare på det här med cykelträning och har nu kört en säsong med min MTB, mest på asfalt och grusväg. Känner nu att det vore kul att uppdatera sig lite. Tänkte byta ut de grova orginaldäcken mot något tystare och mer lättrullat! Utbudet är ju
Hej!
Är nybörjare på det här med cykelträning och har nu kört en säsong med min MTB, mest på asfalt och grusväg. Känner nu att det vore kul att uppdatera sig lite. Tänkte byta ut de grova orginaldäcken mot något tystare och mer lättrullat! Utbudet är ju
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 20:14Continental, sport contact är både skapligt lättrullade och punkteringsskyddade: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html
Continental, sport contact är både skapligt lättrullade och punkteringsskyddade: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 21:07Sport contact har jag med men de lämpar sig dåligt för grusåka, jag har doublefighter II med och ska du blanda asfalt med torr grusväg till ett mycket bra pris är det de däcken du ska ha.
Sport contact har jag med men de lämpar sig dåligt för grusåka, jag har doublefighter II med och ska du blanda asfalt med torr grusväg till ett mycket bra pris är det de däcken du ska ha.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 21:49Tycker nog att dom funkar ok på grusväg med lagom lufttryck, däremot är dom inget för rullgrus på asfalt.
Tycker nog att dom funkar ok på grusväg med lagom lufttryck, däremot är dom inget för rullgrus på asfalt.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 13:17Det är viktigt att skilja mellan Doublefighter och Doublefighter II. Förhoppningsvis har ingen Doublefighter i lager längre, de är skräp och slutade tillverkas för många år sedan.
Doublefighter II däremot verkar bra.
Det är viktigt att skilja mellan Doublefighter och Doublefighter II. Förhoppningsvis har ingen Doublefighter i lager längre, de är skräp och slutade tillverkas för många år sedan.
Doublefighter II däremot verkar bra.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 15:28Jag plockade av dubbdäcken från vintercykeln och satte på Sport Contact. Vilken skillnad!
Fast, jag vet inte varför jag plockade av dubbdäcken. Den cykeln är utpräglad vinter/dåligt väder cykel. Dags att plocka isär den nu och rena den från salt och anna
Jag plockade av dubbdäcken från vintercykeln och satte på Sport Contact. Vilken skillnad!
Fast, jag vet inte varför jag plockade av dubbdäcken. Den cykeln är utpräglad vinter/dåligt väder cykel. Dags att plocka isär den nu och rena den från salt och anna
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 16:50Det är ett led i att säga till din hjärna att det är vår Daniel.;)
Ungefär som att göra änglar i snön när den första snön fallit.
Det är ett led i att säga till din hjärna att det är vår Daniel.;)
Ungefär som att göra änglar i snön när den första snön fallit.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 08:07Det lutar nog åt Doublefighter II då! Får se om man kan få på dom och ta en provtur under påsken. Spännande att se vad det gör för skillnad!
Det lutar nog åt Doublefighter II då! Får se om man kan få på dom och ta en provtur under påsken. Spännande att se vad det gör för skillnad!
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 14:35@Maria
var köper du dom och vad får du pröjsa?
@Maria
var köper du dom och vad får du pröjsa?
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 14:42Alla lokala cykelhandlare bör kunna ta hem dem och priset ligger runt 250:- styck. (Svarade åt/rådde Maria)
Alla lokala cykelhandlare bör kunna ta hem dem och priset ligger runt 250:- styck. (Svarade åt/rådde Maria)