Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSnabbare och tystare däck till MT …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Är nybörjare på det här med cykelträning och har nu kört en säsong med min MTB, mest på asfalt och grusväg. Känner nu att det vore kul att uppdatera sig lite. Tänkte byta ut de grova orginaldäcken mot något tystare och mer lättrullat! Utbudet är ju

Continental, sport contact är både skapligt lättrullade och punkteringsskyddade: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html

Sport contact har jag med men de lämpar sig dåligt för grusåka, jag har doublefighter II med och ska du blanda asfalt med torr grusväg till ett mycket bra pris är det de däcken du ska ha.

Tycker nog att dom funkar ok på grusväg med lagom lufttryck, däremot är dom inget för rullgrus på asfalt.

Det är viktigt att skilja mellan Doublefighter och Doublefighter II. Förhoppningsvis har ingen Doublefighter i lager längre, de är skräp och slutade tillverkas för många år sedan.
Doublefighter II däremot verkar bra.

Jag plockade av dubbdäcken från vintercykeln och satte på Sport Contact. Vilken skillnad!

Fast, jag vet inte varför jag plockade av dubbdäcken. Den cykeln är utpräglad vinter/dåligt väder cykel. Dags att plocka isär den nu och rena den från salt och anna

Det är ett led i att säga till din hjärna att det är vår Daniel.;)

Ungefär som att göra änglar i snön när den första snön fallit.

Det lutar nog åt Doublefighter II då! Får se om man kan få på dom och ta en provtur under påsken. Spännande att se vad det gör för skillnad!

@Maria

var köper du dom och vad får du pröjsa?

Alla lokala cykelhandlare bör kunna ta hem dem och priset ligger runt 250:- styck. (Svarade åt/rådde Maria)

12