Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSnabbkoppling för byte mellan tem …
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad jag förstår är betydelsen för luftmotståndet i avtagande betydelse aeroposition, hjälm, cykel. Och om man nu vill cykla både linjelopp och triathlon men bara anser sig ha råd med en bra cykel kommer poppar möjligheten att ha samma cykel men två styren

Nope.

Så då är alternativen två halvtaskiga hojar eller en bra linjehoj med tribar vid behov?

"Lösa bågar" och växla/bromsa som vanligt. Lite långsammare men det finns bättre sätt att bli snabbare.
Sänk underhudsfettet till 4-5%.

Jag har tänkt i samma banor, men som David säger så finns inget sånt, och det är nog svårt att fixa också, då justering av bromsar och växlar handlar om mm-precision på vajerlängd, och det finns ingen risk att man kommer lyckas med det med så olika reglag

Jag kör så, lödda ändar på de wire som måste dras ur höljen. Har inte bytt tillbaka från tempo ännu så jag vet inte riktigt hur smidigt det är. Å andra sidan kostar inte en wire eller 2 skjortan. Jag fick tipset från Per Elmsäter så jag tror på det.

Då hade jag inte vågat testa.

Hade nog gjort det ändå på eget bevåg tills dess jag har råd med en tempocykel!

Förstår jag dig rätt att du drar om kablarna vid bytet, dvs att det då blir intrimning av bromsar och växlar vid varje byte?

Tar ca 30 minuter totalt

12