Quote from Guest on 28 March 2010, 22:31Vad jag förstår är betydelsen för luftmotståndet i avtagande betydelse aeroposition, hjälm, cykel. Och om man nu vill cykla både linjelopp och triathlon men bara anser sig ha råd med en bra cykel kommer poppar möjligheten att ha samma cykel men två styren
Vad jag förstår är betydelsen för luftmotståndet i avtagande betydelse aeroposition, hjälm, cykel. Och om man nu vill cykla både linjelopp och triathlon men bara anser sig ha råd med en bra cykel kommer poppar möjligheten att ha samma cykel men två styren
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:41Nope.
Nope.
Quote from Ingemar Lindgren on 28 March 2010, 22:44Så då är alternativen två halvtaskiga hojar eller en bra linjehoj med tribar vid behov?
Så då är alternativen två halvtaskiga hojar eller en bra linjehoj med tribar vid behov?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 22:46"Lösa bågar" och växla/bromsa som vanligt. Lite långsammare men det finns bättre sätt att bli snabbare.
Sänk underhudsfettet till 4-5%.
"Lösa bågar" och växla/bromsa som vanligt. Lite långsammare men det finns bättre sätt att bli snabbare.
Sänk underhudsfettet till 4-5%.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 10:29Jag har tänkt i samma banor, men som David säger så finns inget sånt, och det är nog svårt att fixa också, då justering av bromsar och växlar handlar om mm-precision på vajerlängd, och det finns ingen risk att man kommer lyckas med det med så olika reglag
Jag har tänkt i samma banor, men som David säger så finns inget sånt, och det är nog svårt att fixa också, då justering av bromsar och växlar handlar om mm-precision på vajerlängd, och det finns ingen risk att man kommer lyckas med det med så olika reglag
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 10:47Jag kör så, lödda ändar på de wire som måste dras ur höljen. Har inte bytt tillbaka från tempo ännu så jag vet inte riktigt hur smidigt det är. Å andra sidan kostar inte en wire eller 2 skjortan. Jag fick tipset från Per Elmsäter så jag tror på det.
Jag kör så, lödda ändar på de wire som måste dras ur höljen. Har inte bytt tillbaka från tempo ännu så jag vet inte riktigt hur smidigt det är. Å andra sidan kostar inte en wire eller 2 skjortan. Jag fick tipset från Per Elmsäter så jag tror på det.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 11:00Då hade jag inte vågat testa.
Då hade jag inte vågat testa.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 11:03Hade nog gjort det ändå på eget bevåg tills dess jag har råd med en tempocykel!
Hade nog gjort det ändå på eget bevåg tills dess jag har råd med en tempocykel!
Quote from Ingemar Lindgren on 29 March 2010, 20:28Förstår jag dig rätt att du drar om kablarna vid bytet, dvs att det då blir intrimning av bromsar och växlar vid varje byte?
Förstår jag dig rätt att du drar om kablarna vid bytet, dvs att det då blir intrimning av bromsar och växlar vid varje byte?
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:01Tar ca 30 minuter totalt
Tar ca 30 minuter totalt