Quote from Guest on 7 October 2010, 15:55Snabbkopplingar är lite läskiga. Imorse när jag skulle till jobbet märkte jag efter några hundra meter att hjulet var löst och att snabbkopplingsflärpen var i ospänt läge. Det är inte omöjligt att någon kopplat upp den men jag tror snarare att jag kanske
Snabbkopplingar är lite läskiga. Imorse när jag skulle till jobbet märkte jag efter några hundra meter att hjulet var löst och att snabbkopplingsflärpen var i ospänt läge. Det är inte omöjligt att någon kopplat upp den men jag tror snarare att jag kanske
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 16:05Lite ska man nog få ta i.
Lite ska man nog få ta i.
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 16:09"ta i" är ju subjektivt - men det ska vara motstånd när man stänger snabbkopplingen. Du känner ju om hjulet sitter ordentligt när du är klar. Hur hårt skulle du spänna åt om det var vanliga muttrar? Det är du som ska cykla på den...
"ta i" är ju subjektivt - men det ska vara motstånd när man stänger snabbkopplingen. Du känner ju om hjulet sitter ordentligt när du är klar. Hur hårt skulle du spänna åt om det var vanliga muttrar? Det är du som ska cykla på den...
Quote from Funbeat user on 7 October 2010, 16:33Som Zipp skriver på sin hemsida ang. motstånd vid låsning utav (deras, men gäller säkert dom flesta fabrikat) snabbkoppling; Det ska vara så mkt motstånd så att det blir ett avtryck i handen.
Dvs det låter som om du drar åt för löst..
Som Zipp skriver på sin hemsida ang. motstånd vid låsning utav (deras, men gäller säkert dom flesta fabrikat) snabbkoppling; Det ska vara så mkt motstånd så att det blir ett avtryck i handen.
Dvs det låter som om du drar åt för löst..
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 20:33Ursäkta, men frågan måste ställas: Du skruvar väl inte fast hjulet? Du använder väl excentermekanismen för att låsa hjulet?
Ursäkta, men frågan måste ställas: Du skruvar väl inte fast hjulet? Du använder väl excentermekanismen för att låsa hjulet?
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 20:43Han skriver snabbkobling!!
Han skriver snabbkobling!!
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 20:47Har sett det. Men det brukar inte spela någon roll ibland. Bara för att man kallar något för vad det heter betyder det inte att det används som det ska. Tänkte inte idiotförklara någon, men många missförstånd beror på att man talar om samma sak men med he
Har sett det. Men det brukar inte spela någon roll ibland. Bara för att man kallar något för vad det heter betyder det inte att det används som det ska. Tänkte inte idiotförklara någon, men många missförstånd beror på att man talar om samma sak men med he
Quote from Funbeat user on 8 October 2010, 20:52Det har du helt rett i. Det er ikke altid jeg heller leser bruksanvisningen når jeg får noget nytt. He..he-- Er litt feg på det.
Det har du helt rett i. Det er ikke altid jeg heller leser bruksanvisningen når jeg får noget nytt. He..he-- Er litt feg på det.
Quote from Funbeat user on 10 October 2010, 22:27Han skrev också om flärpen (i motsats till muttern) så det verkar som om handgreppen var rätt, men kraften för liten.
Han skrev också om flärpen (i motsats till muttern) så det verkar som om handgreppen var rätt, men kraften för liten.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:11Såg det, men "trycka ner" blir inte så lätt att begripa. "Trycka in" flärpen blir mer relevant.
Såg det, men "trycka ner" blir inte så lätt att begripa. "Trycka in" flärpen blir mer relevant.