Quote from Guest on 20 August 2009, 13:55Jag Cyklade 40 km på 1 timma och 10 minuter idag. Vad blir då min snitthastighet? Stämmer det att den blir runt 34 kilometer i timmen?
Mvh Ingemar 🙂
Jag Cyklade 40 km på 1 timma och 10 minuter idag. Vad blir då min snitthastighet? Stämmer det att den blir runt 34 kilometer i timmen?
Mvh Ingemar 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:05Ja, ca 34 km/h.
Ja, ca 34 km/h.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:06Tack! 🙂
Tack! 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:18Sträcka(km) / Tid(h) = Hastighet(km/h)
😀
Sträcka(km) / Tid(h) = Hastighet(km/h)
😀
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 16:39http://www.kpnet.com/gif/cykel/distance-gif.html
Om man är dålig på att räkna! 😉
http://www.kpnet.com/gif/cykel/distance-gif.html
Om man är dålig på att räkna! 😉
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 16:41Faktum är att Funbeat räknar åt en om man regristrerar!
Faktum är att Funbeat räknar åt en om man regristrerar!
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:14Ibland räknar min cykeldator annorlunda mot vad Funbeat räknar. Oftast skiljer det sig bara med någon tiondel, men ändå. Har aldrig lyckats klura ut varför.
Ibland räknar min cykeldator annorlunda mot vad Funbeat räknar. Oftast skiljer det sig bara med någon tiondel, men ändå. Har aldrig lyckats klura ut varför.
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 08:36Tobias, kan det inte vara så att Funbeat utgår från dina avrundade värden medan cykeldatorn inte gör avrundningar och därmed beräknar snitt etc. på fler decimaler?
Tobias, kan det inte vara så att Funbeat utgår från dina avrundade värden medan cykeldatorn inte gör avrundningar och därmed beräknar snitt etc. på fler decimaler?
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 11:00Skulle kunna vara så att cykeldatorn räknar med väldigt låg precision också. Det skulle jag i alla fall vilja beskylla min gamla lilla grej för. Inses ganska lätt av att visad snitthastighet kan sjunka trots att den fart man håller för tillfället är högre
Skulle kunna vara så att cykeldatorn räknar med väldigt låg precision också. Det skulle jag i alla fall vilja beskylla min gamla lilla grej för. Inses ganska lätt av att visad snitthastighet kan sjunka trots att den fart man håller för tillfället är högre
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 12:34Att snitthastigheten skiljer kan bero på att vissa cykeldatorer bara mäter rulltiden, dvs, den tar inte med stillestånds tid vid tex rödljus. Medans FB tar hela den tiden och sträckan som du reggar.
Att snitthastigheten skiljer kan bero på att vissa cykeldatorer bara mäter rulltiden, dvs, den tar inte med stillestånds tid vid tex rödljus. Medans FB tar hela den tiden och sträckan som du reggar.