Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSom nybörjare - cykelklubb eller …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, som ni förstår av frågan är jag heelt grön på det här med cykelsport. Men eftersom jag alltid tyckt att cykling är det roligaste man kan göra med kläderna på, så har jag nu köpt mig min första racercykel och har alltså planer att tillbringa många, mån

FÖR!
Och se till att de har en fungerande motionscykling.

Fredrikshof har nybörjargrupper, som är till just för de som är nya. Det är inte bara ett lugnare tempo, du får lära dig köra i klunga. Och det är nyttigt att lära sig.

Det är inget fel med att harva runt själv, men jag har iaf en tendens att inte trycka

Alltid rätt att gå med i klubb. Finns andra aktiviteter och social samvaro utöver cykling som gör att det är värt att gå (cykla) med... 🙂

Ja, Bruse, det är ju just Fredrikshof jag funderat på. Har ju hört en hel del gott om dem från Lena 🙂
Lutar definitivt åt att jag går och blir medlem redan i vår mao.

Tycker jag du gör rätt i.

Klart du ska gå med i Hofvet, eller åtminstone träna tillsammans med oss! Som Bruse skrev finns det inget medlemskrav för att vara med på gruppcyklingarna, men man får som sagt 10 % i flera cykelbutiker och en försäkring som gäller när man cyklar, även ti

Jag har också planer på att hänga på där i vår. Hoppas på att få en plats på Vättern efter Vasaloppet nästa helg, så det blir lite mer systematisk cykling det här året.

Det verkar som om VR håller på ett antal (rätt många tror jag) startbevis för dem som kör klassikern och som har avverkat Vasaloppet/Engelbrektsloppet.

Ja, jag hoppas på det. Missade att anmäla mig i tid, platserna tog ju slut otroligt tidigt det här året.