Quote from Guest on 18 September 2012, 06:20Hej,
jag har försökt spara en runda jag ritat, men den finns inte när jag sedan söker den. Har prövat klicka på länken "exportera till Google..", men det går inte. Har tydligen inget program som stöder/kan öppna funktionen. Använder Mozilla Firefox och ha
Hej,
jag har försökt spara en runda jag ritat, men den finns inte när jag sedan söker den. Har prövat klicka på länken "exportera till Google..", men det går inte. Har tydligen inget program som stöder/kan öppna funktionen. Använder Mozilla Firefox och ha
Quote from Camilla Höög on 18 September 2012, 06:30När du exporterar via länken "Exportera till KML (Google Earth)" så blir det en kml-fil som innehåller xml med massor av siffror, dvs. ganska kryptiskt och är inget som en människa ska läsa. Filen ska importeras i något annat program. T.ex. Google Maps, G
När du exporterar via länken "Exportera till KML (Google Earth)" så blir det en kml-fil som innehåller xml med massor av siffror, dvs. ganska kryptiskt och är inget som en människa ska läsa. Filen ska importeras i något annat program. T.ex. Google Maps, G
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 06:55Är det NÅGON som fått detta att fungera? Inte jag i alla fall. Sökfunktionen är ju helt under isen och om jag ändå zoomar in kartan och bara väljer en runda på måfå att exportera så får jag ett felmeddelande. Så har det varit i flera år. Dessutom får alla
Är det NÅGON som fått detta att fungera? Inte jag i alla fall. Sökfunktionen är ju helt under isen och om jag ändå zoomar in kartan och bara väljer en runda på måfå att exportera så får jag ett felmeddelande. Så har det varit i flera år. Dessutom får alla
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 07:35har du ritat en runda i funbeat? har du också sparat den pass du ritade den i?
jag gjorde igår 4 banor för att kolla distanser på en ev triatlon i växjö nästa år. jag sparade allt rätt, men eftersom jag vill inte har de extra km på min träning plockade
har du ritat en runda i funbeat? har du också sparat den pass du ritade den i?
jag gjorde igår 4 banor för att kolla distanser på en ev triatlon i växjö nästa år. jag sparade allt rätt, men eftersom jag vill inte har de extra km på min träning plockade
Quote from Camilla Höög on 18 September 2012, 07:58Sökfunktionen tycker jag fungerar utan problem. Välj träningstyp, skriv en plats och vilken distans du är intresserad av, tryck Sök. Den verkar ge korrekt resultat och jag fick med mina rundor.
Att sökfunktionen är ganska begränsad är en annan sak. Ge gär
Sökfunktionen tycker jag fungerar utan problem. Välj träningstyp, skriv en plats och vilken distans du är intresserad av, tryck Sök. Den verkar ge korrekt resultat och jag fick med mina rundor.
Att sökfunktionen är ganska begränsad är en annan sak. Ge gär
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 09:12Använder ni inte GPSies.com för kartexperiment?
Använder ni inte GPSies.com för kartexperiment?
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 09:45Jo, men eftersom jag oftast utgår från en stigfinnarrunda jag först sprungit och registrerat så vill jag kunna hitta den här på Funbeat och exportera den.
GPSies är gratis, säger sig vara beta, men funkar alldeles utmärkt. Funbeat sponsrar jag genom att
Jo, men eftersom jag oftast utgår från en stigfinnarrunda jag först sprungit och registrerat så vill jag kunna hitta den här på Funbeat och exportera den.
GPSies är gratis, säger sig vara beta, men funkar alldeles utmärkt. Funbeat sponsrar jag genom att
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 12:19Hej igen,
Ja, jag har försökt rita ny runda i FunBeat och därefter klickat på spara. När jag sedan vill söka den runda jag ritat och sparat så finns den inte. Jag har inte lagt in något träningspass till rundan. Måste man det?
Jag visste inte om man behö
Hej igen,
Ja, jag har försökt rita ny runda i FunBeat och därefter klickat på spara. När jag sedan vill söka den runda jag ritat och sparat så finns den inte. Jag har inte lagt in något träningspass till rundan. Måste man det?
Jag visste inte om man behö
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 14:55Ursäkta en gröngöling. Nu har jag hittat knappen "mina rundor" =)
Ursäkta en gröngöling. Nu har jag hittat knappen "mina rundor" =)
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 16:19Ja, "Exportera till KML" är det som inte funkar.
Så här ser det ut när jag lyckats hitta en av mina egna rundor:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=68fc0edcd63440a38204955baee20449.jpg&Size=&share=
...och när jag klickar på "Exportera..."
Ja, "Exportera till KML" är det som inte funkar.
Så här ser det ut när jag lyckats hitta en av mina egna rundor:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=68fc0edcd63440a38204955baee20449.jpg&Size=&share=
...och när jag klickar på "Exportera..."