Quote from Guest on 4 March 2011, 14:21Jag har nyss köpt en GF305 och funderar på om det inte blir lite väl mycket data om man sparar alla pass som en ny runda. Hur gör ni? En av fördelarna med gps i klockan är ju att man kan ta en ny väg varje gång man springer, så det känns onödigt att koppl
Jag har nyss köpt en GF305 och funderar på om det inte blir lite väl mycket data om man sparar alla pass som en ny runda. Hur gör ni? En av fördelarna med gps i klockan är ju att man kan ta en ny väg varje gång man springer, så det känns onödigt att koppl
Quote from Camilla Höög on 4 March 2011, 14:31Kartorna sparas i den tjänsten du lägger dina rundor i. Om du synkar mot Funbeat så hamnar alla koordinater där. Synkar du mot Garmin Connect så hamnar de där. Synkar du mot din lokala dator så hamnar de där. Hos Google hamnar de bara om du kör in rundorn
Kartorna sparas i den tjänsten du lägger dina rundor i. Om du synkar mot Funbeat så hamnar alla koordinater där. Synkar du mot Garmin Connect så hamnar de där. Synkar du mot din lokala dator så hamnar de där. Hos Google hamnar de bara om du kör in rundorn
Quote from Rasmus Olsson on 4 March 2011, 14:37Mina ligger på c:
Mina ligger på c:
Quote from Funbeat user on 4 March 2011, 14:45Jag synkar både mot garmin connect och funbeat. Kanske smidigast att helt enkelt bara radera själva rundan här och spara den hos garmin då.
Jag synkar både mot garmin connect och funbeat. Kanske smidigast att helt enkelt bara radera själva rundan här och spara den hos garmin då.
Quote from Camilla Höög on 4 March 2011, 15:18För länge sedan när Garmin-import kom till Funbeat så önskade jag att import av rundor default ska vara av för att slippa alla rundor.
För länge sedan när Garmin-import kom till Funbeat så önskade jag att import av rundor default ska vara av för att slippa alla rundor.
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 11:05På Gamin Connect (webben, där det auto-uppladdas) och SportTracks så låter jag det vara dom riktiga rundorna. Men jag namnger det jag sparar så jag känner igen att det är samma runda ("Hemma 10.4", etc).
På Funbeat så har jag sparade vändor som jag anvä
På Gamin Connect (webben, där det auto-uppladdas) och SportTracks så låter jag det vara dom riktiga rundorna. Men jag namnger det jag sparar så jag känner igen att det är samma runda ("Hemma 10.4", etc).
På Funbeat så har jag sparade vändor som jag anvä
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 11:36Funbeat skulle nog kunna fråga "är detta samma runda som XYZ" om de är väldigt lika. Dessutom borde Funbeat (och alla andra kartlagrare) kasta punkter som ligger någorlunda på linje för att spara på punkterna. Från min 310 är det inte många meter mellan p
Funbeat skulle nog kunna fråga "är detta samma runda som XYZ" om de är väldigt lika. Dessutom borde Funbeat (och alla andra kartlagrare) kasta punkter som ligger någorlunda på linje för att spara på punkterna. Från min 310 är det inte många meter mellan p
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 14:29Spara på punkterna? Riskerar de att ta slut? 🙂
Spara på punkterna? Riskerar de att ta slut? 🙂
Quote from Elias Engqvist on 16 March 2011, 23:09.............
Varsågod
.............
Varsågod
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 23:18Upplysningsvis så frågar faktiskt Funbeat om man vill reducera upplösningen i långa rundor som man laddar upp. Den säger då att den drar ned till ca 20 meter mellan varje punkt vilket jag tycker låter för dåligt, så jag har ofta valt att behålla originald
Upplysningsvis så frågar faktiskt Funbeat om man vill reducera upplösningen i långa rundor som man laddar upp. Den säger då att den drar ned till ca 20 meter mellan varje punkt vilket jag tycker låter för dåligt, så jag har ofta valt att behålla originald