Quote from Guest on 26 January 2008, 00:10Borde inte inställningarna för diagrammet under "min träning" sparas? Om jag t.ex vill visa träning i km per vecka, borde den sparas tills nästa gång jag går in utan att jag ska behöva filtrera diagrammet varje gång...
Denna borde vidare komma upp på öv
Borde inte inställningarna för diagrammet under "min träning" sparas? Om jag t.ex vill visa träning i km per vecka, borde den sparas tills nästa gång jag går in utan att jag ska behöva filtrera diagrammet varje gång...
Denna borde vidare komma upp på öv
Quote from Galderma Fritidsförening on 26 January 2008, 00:20Hmm, varför kom jag att tänka på roaming profiles när jag läste ditt inlägg.... haha 😉
datanörd.... (?) (H)
Hmm, varför kom jag att tänka på roaming profiles när jag läste ditt inlägg.... haha 😉
datanörd.... (?) (H)
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 00:57Hmm... vad är en roaming profile... (#) Inte datanörd, mer statistiknörd... 😉
Hmm... vad är en roaming profile... (#) Inte datanörd, mer statistiknörd... 😉
Quote from Galderma Fritidsförening on 26 January 2008, 12:54Hihi, datanörd som jag är..... 🙂
En roaming profile är i korta drag en användarprofil i en domän. Om min profil t.ex. heter Rebecca och det är en roaming profile som ligger i domänen HEMMA så kan jag logga in på min profil på alla datorer som är med i
Hihi, datanörd som jag är..... 🙂
En roaming profile är i korta drag en användarprofil i en domän. Om min profil t.ex. heter Rebecca och det är en roaming profile som ligger i domänen HEMMA så kan jag logga in på min profil på alla datorer som är med i
Quote from Galderma Fritidsförening on 26 January 2008, 12:58Anledningen till att jag kom och tänka på roaming profiles när jag läste första inlägget i den här diskussionen var just det där med att inställningarna för diagrammet ska sparas och visas på det sättet överallt... Lite roaming profile över det tyckte jag
Anledningen till att jag kom och tänka på roaming profiles när jag läste första inlägget i den här diskussionen var just det där med att inställningarna för diagrammet ska sparas och visas på det sättet överallt... Lite roaming profile över det tyckte jag
Quote from Lars Mörrby on 26 January 2008, 13:04Men hallå Rebecca,
ligger inte hemkatalogen på NFS servern och automountas till den maskin du råkar logga in på?
Om du sedan kör på en SunRay så kommer din användarsession att följa ditt smartcard, oavsett vart du reser i världen, så länge det finns en
Men hallå Rebecca,
ligger inte hemkatalogen på NFS servern och automountas till den maskin du råkar logga in på?
Om du sedan kör på en SunRay så kommer din användarsession att följa ditt smartcard, oavsett vart du reser i världen, så länge det finns en
Quote from Galderma Fritidsförening on 26 January 2008, 13:10beror väl på hur man konfat det 🙂
beror väl på hur man konfat det 🙂
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 13:24Oj, detta blev lite för tekniskt för mig (jag är ekonom, inte ingenjör...;))
Sedan tycker jag att "Senaste diskussionsinläggen" på "Min startsida" borde kunna anpassas så att bara meddelanden från de grupper/sporter man är med i kommer upp i news feeden.
Oj, detta blev lite för tekniskt för mig (jag är ekonom, inte ingenjör...;))
Sedan tycker jag att "Senaste diskussionsinläggen" på "Min startsida" borde kunna anpassas så att bara meddelanden från de grupper/sporter man är med i kommer upp i news feeden.
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 18:37Håller med Andreas! En sådan "funktion" vore alla tiders, vill också oftast visa min träning på samma sätt (inte defaultläget alltså)
Håller också med Andreas om att det blev lite väl teknisk diskussion! 🙂
Håller med Andreas! En sådan "funktion" vore alla tiders, vill också oftast visa min träning på samma sätt (inte defaultläget alltså)
Håller också med Andreas om att det blev lite väl teknisk diskussion! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 19:09I ASP.NET gör man det via en Profile Provider och enklast med sql databas.
I ASP.NET gör man det via en Profile Provider och enklast med sql databas.