Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSpecialized cykelskor
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av Specialized cykelskor, speciellt modellerna Riata (herrmodellen heter Sport MTB) och Motodiva (herrmodell: comp MTB).

Är de bra? håller de i längden? (Jag hade tänkt att ha dem för att cykla på racern.)

Dessutom u

Jag har bara goda erfarenheter av Specializedskor, men det är fötterna som bestämmer och de behöver inte passa alla.
Jag skulle dock aldrig välja MTB-skor och -pedaler till en racer.

Sorry att jag kidnappar tråden lite. Men Fredrik, får man fråga varför du avråder från MTB-skor till räser? Vad är de konkreta orsakerna?

Jag kör så själv (SPD) på min räser. Säger inte att det är bättre, men mina knä fick ont av SPD-SL (float?). Har doc

Har Specialized till både lvg och mtb, kan rekommenderas. Men prova dom på först. 😉

Jag har också specialized både till racer och mtb, mina äldsta skor har blivit lite dåliga i kardborren och sitter knappt fast utan skoöverdrag så där hade ett spänne varit bra... fast det hade kanske också slitits ut med tiden vad vet jag?

Jag har Specialized till både MTB och racer (SPD resp. SPD-SL). Racerskorna är inne på femte säsongen och MTB på fjärde. Båda är av någon av de enklare modellerna som kostade runt en tusing eller någon hundring mer. Egentligen ser själva skon tämligen lik

"Jag kör så själv (SPD) på min räser. Säger inte att det är bättre, men mina knä fick ont av SPD-SL (float?). Har dock inte provat andra sorters räser-pedaler."

Man behöver inte ha "float" på SPD-SL, men oftast är det "float" som räddar knäna.

Jag har Specialized Sport MTB på både hybrid och racer och jag måste säga att jag ÄÄÄÄÄLSKAR skorna! Sjukt sköna, och håller bra. Skruttskorna som jag kör i skogen med och klafsar runt i lera och klättrar i träd med har hållt i snart 3 säsonger.

Jag prövade att cykla med i sock-i-plast i lågstadiet men det kändes inte så värst bra.
Jag kom på redan då att rätt utrustning är att föredra.

Tack för alla synpunkter!

Nu står det ett par Specialized skor i hallen 🙂 Fast jag blev lite sugen på att testa sockiplast också. Har barn fortfarande sådana? 😉

12