Quote from Guest on 2 July 2009, 09:05Jag har köpt ett par racerskor av ovan märke och har fått lite problem.
Jag vet att skorna "lutar" utåt så att man använder mer av utsidan av foten.Självklart blir det ju mer påfrestning på utsidan av vad- och benmusklerna men jag upplever att jag blir
Jag har köpt ett par racerskor av ovan märke och har fått lite problem.
Jag vet att skorna "lutar" utåt så att man använder mer av utsidan av foten.
Självklart blir det ju mer påfrestning på utsidan av vad- och benmusklerna men jag upplever att jag blir
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 09:15Pröva att ändra din klossinställning och använd fotbäddar som löser måååånga problem.
Pröva att ändra din klossinställning och använd fotbäddar som löser måååånga problem.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 09:45Fotbäddar är jag redan inne på. Jag har provat att ha klossarna längst in mot ramen och det funkade inte så nu har jag flyttat dem till mitten. Kan det hjälpa med att flytta dem ännu längre ut måntro.
Fotbäddar är jag redan inne på. Jag har provat att ha klossarna längst in mot ramen och det funkade inte så nu har jag flyttat dem till mitten. Kan det hjälpa med att flytta dem ännu längre ut måntro.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 09:48Ett par grader hit eller dit / någon mm fram eller tillbaka är mycket stor skillnad.
Klossar ska sitta exakt rätt för din biomekanik och det vet bara du när det stämmer.
Edit: Även kadens, skor och typ av träning/lopp spelar in.
Så det tar lite tid innan
Ett par grader hit eller dit / någon mm fram eller tillbaka är mycket stor skillnad.
Klossar ska sitta exakt rätt för din biomekanik och det vet bara du när det stämmer.
Edit: Även kadens, skor och typ av träning/lopp spelar in.
Så det tar lite tid innan
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 11:12tanken med spezialized "lutning" är väl inte att man ska använda utsidan mer, utan att hjälpa till att man använder hela foten, benet mm och att knät inte ska belastas i sidled. Majoriteten har proneringstendenser på foten och sjunker ner inåt vid belastn
tanken med spezialized "lutning" är väl inte att man ska använda utsidan mer, utan att hjälpa till att man använder hela foten, benet mm och att knät inte ska belastas i sidled. Majoriteten har proneringstendenser på foten och sjunker ner inåt vid belastn
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 13:45Kör med Specializedskor både på landsväg och MTB. Speciellt på landsväg upplevde jag att belastningen på insidan av foten (vid fotknölen) blev stor i början. Fick skon sent och tvingades köra in den på träningsläger vilket inte var optimalt. Nu känner jag
Kör med Specializedskor både på landsväg och MTB. Speciellt på landsväg upplevde jag att belastningen på insidan av foten (vid fotknölen) blev stor i början. Fick skon sent och tvingades köra in den på träningsläger vilket inte var optimalt. Nu känner jag
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 15:49Jag tycker du ska testa ett par andra skor om du kan Celos. Jag fick också stora problem med deras design på landsväg. Kunde motverka det lite genom att få ut foten så mycket det gick på pedalen och sen dra in hälarna lite mot cykeln. Kanske du kan testa,
Jag tycker du ska testa ett par andra skor om du kan Celos. Jag fick också stora problem med deras design på landsväg. Kunde motverka det lite genom att få ut foten så mycket det gick på pedalen och sen dra in hälarna lite mot cykeln. Kanske du kan testa,
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:47Har varit och köpt ett par fotbäddar som jag skall testa bara det blir svalare (+30 just nu). Mina fotvalv lutar rätt ordentligt inåt så fotbäddarna kanske hjälper.
Jag har ett par Shimanos MTB skor men i dem domnar fötterna vid längre sträckor och då må
Har varit och köpt ett par fotbäddar som jag skall testa bara det blir svalare (+30 just nu). Mina fotvalv lutar rätt ordentligt inåt så fotbäddarna kanske hjälper.
Jag har ett par Shimanos MTB skor men i dem domnar fötterna vid längre sträckor och då må
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:49Jag får tillverkat fotbäddar efter mina gipsfötter och det är inte precis gratis.
Jag får tillverkat fotbäddar efter mina gipsfötter och det är inte precis gratis.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 18:52Såna har jag oxå och inte är de gratis inte. Provade dem jag har i Shimanoskorna och snacka om att fötterna domnade efter bara några minuter så det funkade inte.
Såna har jag oxå och inte är de gratis inte. Provade dem jag har i Shimanoskorna och snacka om att fötterna domnade efter bara några minuter så det funkade inte.