Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonspeedad efter cykling
You need to log in to create posts and topics.

Jag har upptäckt att jag har sömnstörningar efter att ha kört ett cykelpass på dagen. Upplever inte denna effekt efter sim- eller löppass.
Någon som instämmer?
Eller vet vad det beror på?

Cykling är mycket roligare så därför blir man mer upphetsad.

Jag sover dock alltid som en stock.

Jag skulle nästan svara att det är tvärtom. Jag sover i allmänhet bättre efter en ansträngning än annars. Speciellt om det är en lång och utpumpande cykeltur.

Du kanske kunde prova med att sätta in cykelpasset på olika tider av dygnet för att se om det h

Du får köra hårdare så du blir mer trött.

Jag vet inte vad det beror på men har samma problem efter väldigt intensiva cykeldagar. Simmat och sprungit har jag inte gjort lika länge och inte kommit upp i samma intensitetsnivå så jag kan inte göra den jämförelsen.

Hmmmm... kan det ha nåt med inten

Har också precis samma problem. Har svårt att sova efter långpass när jag cyklat, men inte efter löppass. Dock upplevde jag samma sak efter lidingöloppet i år, så det kanske helt enkelt är för att man sällan springer mer än två timmar, men ofta cyklar mer

Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. Min teori är att det ligger något i den höga intensitetet. Sim- och löp-träningen är sällan lika intensivt förutom vissa intervaller.
Tiden på dagen för träningen sp

"Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. " Huh? Inte riktigt typisk träning för triathlon..
Du skrev visst samma fråga på puls. Mitt svar är att jag aldrig hört nåt liknande. Jag har haft krampiga ben ibl

Jag upplever samma effekt efter långa löppass. Särskilt när de ligger kring 2 1/2 timmar och uppåt. Detta kan störa min sömn, egentligen bara själva insomnandet, även om det är flera timmar mellan löpningen och den tid jag går till sängs. När jag väl somn