Quote from Guest on 13 February 2009, 22:44Jag har upptäckt att jag har sömnstörningar efter att ha kört ett cykelpass på dagen. Upplever inte denna effekt efter sim- eller löppass.
Någon som instämmer?
Eller vet vad det beror på?
Jag har upptäckt att jag har sömnstörningar efter att ha kört ett cykelpass på dagen. Upplever inte denna effekt efter sim- eller löppass.
Någon som instämmer?
Eller vet vad det beror på?
Quote from ellen olsson on 13 February 2009, 22:54Cykling är mycket roligare så därför blir man mer upphetsad.
Jag sover dock alltid som en stock.
Cykling är mycket roligare så därför blir man mer upphetsad.
Jag sover dock alltid som en stock.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 17:55Jag skulle nästan svara att det är tvärtom. Jag sover i allmänhet bättre efter en ansträngning än annars. Speciellt om det är en lång och utpumpande cykeltur.
Du kanske kunde prova med att sätta in cykelpasset på olika tider av dygnet för att se om det h
Jag skulle nästan svara att det är tvärtom. Jag sover i allmänhet bättre efter en ansträngning än annars. Speciellt om det är en lång och utpumpande cykeltur.
Du kanske kunde prova med att sätta in cykelpasset på olika tider av dygnet för att se om det h
Quote from Camilla Höög on 15 February 2009, 20:09Du får köra hårdare så du blir mer trött.
Du får köra hårdare så du blir mer trött.
Quote from Funbeat user on 15 February 2009, 20:29Jag vet inte vad det beror på men har samma problem efter väldigt intensiva cykeldagar. Simmat och sprungit har jag inte gjort lika länge och inte kommit upp i samma intensitetsnivå så jag kan inte göra den jämförelsen.
Hmmmm... kan det ha nåt med inten
Jag vet inte vad det beror på men har samma problem efter väldigt intensiva cykeldagar. Simmat och sprungit har jag inte gjort lika länge och inte kommit upp i samma intensitetsnivå så jag kan inte göra den jämförelsen.
Hmmmm... kan det ha nåt med inten
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 11:06Har också precis samma problem. Har svårt att sova efter långpass när jag cyklat, men inte efter löppass. Dock upplevde jag samma sak efter lidingöloppet i år, så det kanske helt enkelt är för att man sällan springer mer än två timmar, men ofta cyklar mer
Har också precis samma problem. Har svårt att sova efter långpass när jag cyklat, men inte efter löppass. Dock upplevde jag samma sak efter lidingöloppet i år, så det kanske helt enkelt är för att man sällan springer mer än två timmar, men ofta cyklar mer
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 22:02Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. Min teori är att det ligger något i den höga intensitetet. Sim- och löp-träningen är sällan lika intensivt förutom vissa intervaller.
Tiden på dagen för träningen sp
Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. Min teori är att det ligger något i den höga intensitetet. Sim- och löp-träningen är sällan lika intensivt förutom vissa intervaller.
Tiden på dagen för träningen sp
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 22:42"Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. " Huh? Inte riktigt typisk träning för triathlon..
Du skrev visst samma fråga på puls. Mitt svar är att jag aldrig hört nåt liknande. Jag har haft krampiga ben ibl
"Mina cykelpass är i regel korta. 30-60 min. I gengäld är de intensiva. I princip maxfart. " Huh? Inte riktigt typisk träning för triathlon..
Du skrev visst samma fråga på puls. Mitt svar är att jag aldrig hört nåt liknande. Jag har haft krampiga ben ibl
Quote from Funbeat user on 2 March 2009, 18:48Jag upplever samma effekt efter långa löppass. Särskilt när de ligger kring 2 1/2 timmar och uppåt. Detta kan störa min sömn, egentligen bara själva insomnandet, även om det är flera timmar mellan löpningen och den tid jag går till sängs. När jag väl somn
Jag upplever samma effekt efter långa löppass. Särskilt när de ligger kring 2 1/2 timmar och uppåt. Detta kan störa min sömn, egentligen bara själva insomnandet, även om det är flera timmar mellan löpningen och den tid jag går till sängs. När jag väl somn