Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSpinningskor
You need to log in to create posts and topics.

12

Nåt bra tips vad man ska tänka på när man köper spinningskor? Nån bra modell att rekomendera till rimligt pris? Och är det "värt" investeringen om man spinner i snitt 1ggn/veckan?

Mitt tips:
Kardborre och spännen. INGA snören.

Jag har kardborre och dragkedja men ganska tunga skor. Verkar som de flesta har Shimano på de passen jag går på och de ska väl vara bra (och lättare än mina). Majoriteten har dock inte spinningskor men ja, jag tycker spinningskor är bra även om man *bara*

Jag hittade mina första spinningskor (eg. en mtb-sko) på rea för 300 spänn (ordinarie 990 eller nåt sånt). Ett par Time som fortfarande, efter 10 år, Funkar alldeles perfekt. De är välventilerade vilket jag tycker är skönt när man är inomhus. Sen är en or

oh..nej jag hade visst missat den gruppen 😛 tack Annemarie!

Alla är vi barn i början :D.

Om du kör ett spinningpass i veckan så kommer nog ett par riktiga skor få dig att köra mer för man får ut mycket mer av sin träning med riktiga skor

Jag brukar handla mycket grejjer från Chainreactioncykles i UK mest för bra priser och snabb leverans htt

Ja just det. Antingen mtb eller spinningsko om du vill slippa gå som en anka.

Som nybörjare på spinning går även jag och funderar på att köpa skor, så nu måste någon förklara... Varför går man som en anka i vissa skor ??:-)

Man går som en anka för att räserskor inte har någon gummisula och därför är det snorhalt 🙂

kolla på dessa tex.

BILD:http://cykelcity.jetshop.se/pub_images/original/shi-099w_1509.jpg

12