Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSport-BH (girl-talk)
You need to log in to create posts and topics.

Hej cykeltjejer!
Använder ni sport-BH eller vanlig när ni cykeltränar? Håller mig fortfarande till Stay-In-Place, men inser att utbudet rimligen borde ha ökat senaste åren. Något ni kan rekommendera?
//Maria

oj oj oj vad vi har diskuterat detta tidigare! 🙂
Börja här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=189688

Det är ju dock rätt stora skillnader i behov av stöd från när man cyklar jämfört med när man springer. När jag cyklar gör jag med vanlig ibland, sportbh ibland. Det beror på vad som finns rent just den dagen 🙂

Sara: Tackar tackar, ska läsa igenom o begrunna. Men det är ju lite skillnad på löpträning o cykling, att springa får ju behagen att guppa lite mer?

Det beror lite på hur man cyklar... Visst behövs det inte lika mycket stöd för att cykla men själv tycker jag det är bättre att de sitter fast lite mer än nödvändigt än tvärtom. Använder Hogengard när jag cyklar.

Alltid sport-bh men mest för materialet. De som sitter mest åt spar jag till löpning. Brukar köpa Newbody Sport-bh för 150 kr när någon säljer på jobbet; billiga och bra (Newbody säljs av skolklasser/föreningar)

Jag kör med better bodies sportbehå, funkar fint, även champions sportbehåar är bra, jag har inte stor byst och behöver heller inte så mycket stöd, framförallt itne när jag cyklar, bara dom andas bra och är sköna och pulsbandet får plats under resåren är

Kolla in Aclima:s hemsida (aclima.se) där finns Sport BH i ull för mer värme när man cyklar...