Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sprungit ett tröskelpass idag. 3 x 2000m i 4 tempo var planen.

I TC står att läsa: (vilket också följer klockans data)

2,02 km 8.03.64 (tid) 3.59 (tempo)
2,01 km 8.05.62 4.01
2,02 km 8.05.97 4.01

I sportracks står det:

2,02 k

Kan det ha nåt med klockans autopaus-funktioner att göra?

Har en annan, enklare, GPS-klocka, och har upptäckt att när man använder den autolap-funktion som finns blir viss data inte rätt.

Om man sätter autolap-funktionen att registrera mellantid vid t.ex. varje 2000m piper klockan och visar en liten "skylt" med

Johan, vad för klocka är det?

G-Sat GH-615M, men har bytt firmware till modellen som kallas 625. Troligen är det firmwaren som fixar klockans datahantering.

Jag fick klockan av några kolleger, hade tänkt köpa en Garmin 310, eller Polar 800, eller båda, men denna var "dessvärre" preci

Har ingen autolapinställning och passet kördes utan break rakt igenom.

Jag stannade klockan innan huvudpasset började för att lägga in de infofält som krävdes för att "övervaka" hastighet och distans.

Körde i en följd. 2km löpning, 1,5 min gåvila, 2km l

Ok. Utan att kunna hur Garmin funkar:

1) Om det kom nån "skylt" då Du tryckte mellantiden -- kan klockan under denna tid ha "glömt" att räkna upp tid eller distans?

2) Tror att Garmin har en glesare registrering av GPS-koordinaterna för att spara minne

Jag har samma fenomen. Det skiljer sig mellan vad som står i programmet Garmin Training Center och det man ser i programmet Sports Tracks och det gör det på ALLA pass (tankar in alla mina pass i båda programmen).

Gissar att det har att göra med hur de ol

Hej på er!

Tar upp denna tråden och kommer med en "lösning".

Detta fenomen med olika värden för GTC och ST hade jag oxå vilket jag tyckte var mycket irriterande, även om skillnaden är liten.

I ST finns det olika rutor, har för mig att det är 3 st. I ru

Hmm, det var som fasen?!

Förstår inte varför, men ändrar man som du sa så stämmer värdena mellan programmen.

Stort tack för den infon!

Nu ska vi bara komma på VARFÖR detta händer.

Men vi är ett stort steg på vägen!

/R

12