Quote from Guest on 25 August 2010, 21:34Upptäckte något konstigt i söndags efter att ha cyklat. Jag laddade upp passet till Sporttracks och alla uppgifter stämmer såsom tid, distans, medelhastighet osv.
När jag sedan gick in i ett diagram och markerade en del av passet för att se medelhastighe
Upptäckte något konstigt i söndags efter att ha cyklat. Jag laddade upp passet till Sporttracks och alla uppgifter stämmer såsom tid, distans, medelhastighet osv.
När jag sedan gick in i ett diagram och markerade en del av passet för att se medelhastighe
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 21:44I nya Sporttracks har jag aldrig samma tid som på klockan så det är något konstigt med senaste versionen. Det spelar ingen roll vilka inställningar jag väljer, det blir aldrig samma tid som på klockan.
I nya Sporttracks har jag aldrig samma tid som på klockan så det är något konstigt med senaste versionen. Det spelar ingen roll vilka inställningar jag väljer, det blir aldrig samma tid som på klockan.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:15Jag har noterat samma sak men inte analyserat närmare. Kan det vara så att den inte räknar in stillestånd när den visar snitthastighet i diagrammet?
Jag har noterat samma sak men inte analyserat närmare. Kan det vara så att den inte räknar in stillestånd när den visar snitthastighet i diagrammet?
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 13:48Vad har ni för inställning under Inställningar->Analys->Inkludera stoppat tid i totaltid (eller ngt sådant, jag har inte ST här just nu)?
Om ni inte har detta ikryssat så exkluderas tid för stillastående (hastighetsgränsen anger för varje kategori) samt
Vad har ni för inställning under Inställningar->Analys->Inkludera stoppat tid i totaltid (eller ngt sådant, jag har inte ST här just nu)?
Om ni inte har detta ikryssat så exkluderas tid för stillastående (hastighetsgränsen anger för varje kategori) samt
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 14:41Jag körde 105 km utan stopp så det med stopptider var inte lösningen. Provade iofs med både i- och urkryssat där.
Jag kollade lite närmare på det sedan, för jag hade för mig att jag fått riktiga värden tidigare. Jag hade valt hastigheten relativt sträcka
Jag körde 105 km utan stopp så det med stopptider var inte lösningen. Provade iofs med både i- och urkryssat där.
Jag kollade lite närmare på det sedan, för jag hade för mig att jag fått riktiga värden tidigare. Jag hade valt hastigheten relativt sträcka
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 15:34Jag borde specificerat att mitt svar mer var på Lars-Åkes problem. Jag ska ta och kolla själv därhemma angående diagrammen.
Jag borde specificerat att mitt svar mer var på Lars-Åkes problem. Jag ska ta och kolla själv därhemma angående diagrammen.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 21:22Staffan
Jo jag har kryssat alla möjliga kombinationer i de två rutorna under Settings. Har haft längre diskussioner på Sporttracks forum och de påpekade att det fanns en inställning under Categories Activities där man kan lägga in en minimihastighet så o
Staffan
Jo jag har kryssat alla möjliga kombinationer i de två rutorna under Settings. Har haft längre diskussioner på Sporttracks forum och de påpekade att det fanns en inställning under Categories Activities där man kan lägga in en minimihastighet så o
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 21:40Konstigt! För mig diffar högst med en eller två sekunder och jag har båda alternativen ikryssade. Men jag använder fortfarande huvudsakligen ST2 tills ST3 är släppt ordentligt och är bevisat stabil.
Konstigt! För mig diffar högst med en eller två sekunder och jag har båda alternativen ikryssade. Men jag använder fortfarande huvudsakligen ST2 tills ST3 är släppt ordentligt och är bevisat stabil.