Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
har några problem med Sporttracks som ni kanske kan hjälpa till med.

1. Klockan hade inte återställts innan jag startade passet.
När jag upptäckte det tog jag bort etapp 1 i klockan som hamnat på fel dag. Garmin TC importerar etapperna korrekt, men

Lägger in lösningen om någon annan är intresserad i framtiden.

Sporttracks kan inte hantera pass över 18 timmar. Går att komma runt genom att deleta eller dela upp pass i Garmin Training center och exportera från GTC och sedan importera i ST.

Maxpulsen

Sporttracks använder inte den sammanställningsdata som klockan genererat utan räknar själv ut distans, medelpuls, maxpuls etc med hjälp av de datapunkter som klockan exporterar. Det kan vara så att det inte finns någon exporterad datapunkt som är högre än

Man ka ändra denna automatik genom att klicka på den lilla "miniräknaren" upp till höger i delen som heter "Översikt". Ändra denna till "Använd manuellt inmatade värden" och se om detta blir mer rätt för dig.

Anledningen är precis vad som beskrevs i förg

Visa värden går att lägga in manuellt, men inte träningslast. Det går heller inte att få träningslast att beräkna TRIMP utifrån manuellt inlagda värden...

Om du pratar om pluginet träningslast (training load) så kan det använda ett trimpvärde du lagt in i kommentarsfältet. Skriv TRIMP=xxxx. Men det är ju inte så lätt att veta vilket trimpvärde som ens träning bör motsvara.

Jag menar inte att Du ska knappa in värde manuellt. Genom att bara ändra denna inställning ska informationen ändras av sig själv.

Det gjorde det i alla fall för mig gällande att distans inte stämde.

Alltså gällande din fråga nummer 2.