Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSRAM Rival problem framväxel?
You need to log in to create posts and topics.

Jag köpte en Scott CR1 Elite hösten 2010 som lider av hoppande kedja och chainsuck. Meken i butiken har kortat kedjan en länk, slipat grader från klingorna men forfarande är framväxeln opålitlig. Någon med liknande erfarenhet? Bak är klockrent bra.

Jag hade samma problem. Det var helt omöjligt att ställa växeln. Om jag ställde den så att kdejan inte hoppade så gick den inte upp på stora klingan och vice versa. Jag lokaliserade felet till att själva "växelkorgen" hade vidgat sig pga alla chainsucks.

Har SRAM force och har problem med hoppande framväxel. Är för mycket rookie för att veta vad jag ska göra åt det utan trodde det mest berodde på teknik. Chainsuck? Vad är det?

Ett råd vid köp av ny RACER.Provcykla hojen ordentligt minst 15 min eller ca 8-10 km.Ställ krav växlar bromsar hjul SKALL fungera tip top,begär att de utför kostnadsfri leveransservice efter ca 50 mil.Innan du betalar din nya racern.Är det en seriös handl

tackar för svar. Jo det är sant, när man köper hoj för så mkt pengar kanske man kan ställa dessa krav. Nu har jag på egen hand lyckats justera framväxeln så att den inte hoppar av, nu saknas bara den där klockrena växlingen, jag tycker det tar en halv sek