Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En riktigt tuff utmaning på en rejält kuperad fyravarvsbana (två varv på femman) där varje varv har en stigning på 140m och höjdskillnad 40m. Det finns också som lagtävling.

http://she.junctioneer.net/info/

Jag provade den här för första gången förra året. Det var kvavt och ingen del av banan är flack så det var rätt kämpigt. Det fanns dricka på två ställen. Man måste också bromsa in och "stämpla" 2 ggr varje varv (plus efter målgång), förutom första gången

Roligt och utmanande lopp. Sprang den också förra året, lite väl oförberedd dock men det gick. Irriterande dock att man måste stanna på två ställen för att "stämpla", specifikt den längst ner när man vill utnyttja den hastighet man har för att börja ta si

Det "irriterande" momentet stämpling är för att för att det är en orienteringsklubb som arrangerar loppet. Vi orienterare tycker att det är kul att gå in och kolla på varvstiderna och se hur folk springer för fort i början och sen tappar varv efter varv.

Det är så synd att det ligger precis innan Sthlm marathon. Jag har velat springa detta loppet flera gånger men det ligger bara fel i tiden.
Som tur är har jag chansen att springa där på lunchen. Bara väntar på att St Hans ska bli snöfritt så man kan börja

Det är så synd att det ligger några dagar efter Göteborgsvarvet. Jag hade tänkt springa det förra året men var fortfarande helseg i benen fyra dagar efter varvet.

Har det precis som Karl; har tänkt springa det flera gånger, men det ligger alltid fel i tiden och krockar med något annat.

Jag brukar också köra där på lunchen, backar finns det inte ont om. (hv)

Detta verkar spännade. Även för en motionär kanske det kunde vara något. Roligt med lite variation och det är säkert finfin backträning, utifrån vad jag kan förstå.

St.Hans Backar, ä¨r det ett ställe som ni rekommendera att träna på?
Som nyinflyttad i staden, känner man ju inte till alla löpstigar och löpmöjligheter i staden.=)

12