Quote from Guest on 2 June 2011, 19:59Hejsan
Köpte landsväghoj förra sommaren med 105 växelgrupp.
Just nu är jag skadad och har då börjat "meka" lite med den.
Nu försöker jag finsjustera växlarna.
Hur jag en försöker så får jag inte till det.Nu ska jag se om jag kan få till det här så det
Hejsan
Köpte landsväghoj förra sommaren med 105 växelgrupp.
Just nu är jag skadad och har då börjat "meka" lite med den.
Nu försöker jag finsjustera växlarna.
Hur jag en försöker så får jag inte till det.
Nu ska jag se om jag kan få till det här så det
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 20:09Börja med att kolla upp att växelvajrarna är "friska" samt väl uppsmörjda, särskilt vid "ingångarna" till vajerhöljena...
Då det troligen beror på att vajern töjt sig blir nästa steg blir att spänna skruven på bakväxeln (där vajern går i bakväxeln) ett kv
Börja med att kolla upp att växelvajrarna är "friska" samt väl uppsmörjda, särskilt vid "ingångarna" till vajerhöljena...
Då det troligen beror på att vajern töjt sig blir nästa steg blir att spänna skruven på bakväxeln (där vajern går i bakväxeln) ett kv
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 20:51Tack för tipset men har redan gjort det.
Har lossat vajern, ställt in ändläge åt båda hållen, fäst vajern och ställt in med skruven du nämner.
Funkar ändå inte
Tack för tipset men har redan gjort det.
Har lossat vajern, ställt in ändläge åt båda hållen, fäst vajern och ställt in med skruven du nämner.
Funkar ändå inte
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 21:10Har du haft Det här problemet från början? Har du köpt cykeln begangnad? Nu spekulerar jag lite vilt Kan det hända att komponenterna inte är 100 kompatibla med varandra? Har själv i "forntiden" försökt uppgradera från 9 till 10-delat med att bara byta vis
Har du haft Det här problemet från början? Har du köpt cykeln begangnad? Nu spekulerar jag lite vilt Kan det hända att komponenterna inte är 100 kompatibla med varandra? Har själv i "forntiden" försökt uppgradera från 9 till 10-delat med att bara byta vis
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 21:12Om växlandet funkar bra när du använder det stora framdrevet men inte när du använder det lilla drevet eller vice versa är det en indikation på att bakre växelföraren eller dess upphängning är böjd.
Om växlandet funkar bra när du använder det stora framdrevet men inte när du använder det lilla drevet eller vice versa är det en indikation på att bakre växelföraren eller dess upphängning är böjd.
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 21:13Minsta lilla att örat är snett så blir svårt att få till det.
Minsta lilla att örat är snett så blir svårt att få till det.
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 21:25(t+) för ovanstående tips från erfarna cyklister, kan mycket väl vara problemet!
(t+) för ovanstående tips från erfarna cyklister, kan mycket väl vara problemet!
Quote from Funbeat user on 3 June 2011, 14:45Tack för all hjälp
Cykeln är köpt ny förra säsongen så komponenterna borde ju lira med varandra. Jag måste dock erkänna att jag har haft problemet hela tiden. Har gjort en vurpa på den men då föll cykeln åt vänster (inte växelsidan) och jag kan inte se a
Tack för all hjälp
Cykeln är köpt ny förra säsongen så komponenterna borde ju lira med varandra. Jag måste dock erkänna att jag har haft problemet hela tiden. Har gjort en vurpa på den men då föll cykeln åt vänster (inte växelsidan) och jag kan inte se a
Quote from Funbeat user on 3 June 2011, 20:52Jag hittade det här dokumentet när jag sökte info om justering:
http://peking.pointclark.net/mtb/vaxeljust.pdfBlev stor skillnad för mig när jag följde den instruktionen. Fick en liten ahaupplevelse. Att vajerspänningen spelade så stor roll anande jag i
Jag hittade det här dokumentet när jag sökte info om justering:
http://peking.pointclark.net/mtb/vaxeljust.pdf
Blev stor skillnad för mig när jag följde den instruktionen. Fick en liten ahaupplevelse. Att vajerspänningen spelade så stor roll anande jag i