Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningStarttider / klocka
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Är ny på detta.
Men jag undrar hur jag gör för att använda mig av "start"klockan i simhallen. Hur räknar jag mm. Tack på förhand 🙂

Hej ingen expert men tror att de flesta använder den för att se när nästa intervall ska starta. ett exempel du simmar 25m på 20s och väljer att starta varje 25m intervall på hel eller halv vilket ger 10s vila. Är ingen tävlingssimmare men verkar som att d

Luttrad. Misstänker att någon annan - liksom Anna D - med väldigt nytt konto på Funbeat helt appropå kommer med svaret på frågan. Nån ny app eller annan mojäng som håller koll på starttider.

Tänk hur länge det ta ett barn att lära sig att läsa klockan.

Sedan tänk på hur ofta du simma. Det kommer ta tid att vänja sig till att läsa en klocka baklänges och med något annat än :00, :15, :30. De flesta kan kvart över och kvart i men inte många pra

Som vanligt ett bra och uttömmande svar av Ryan. 🙂

Att lära sig starttider på klockan är nog ett av det bästa hjälpmedlen man kan ha. Jag använder alltid klockan även för att hålla räkningen på långa (läs enformiga) serier. Lite svårt om man kör start

Hoppas jag har fel, men jag tror ändå TS är ett troll.
"Är ny på detta". Ny på vad, skriva fråga eller simma?
Hur många seriösa börjar med att skapa FB-konto och ställa fråga utan att på flera dagar regga träning eller göra sin profil personlig?
Nyss var

Spamkonto eller inte, håller hursomhelst med Micke (och Ryan, många bra tips där), klockan är guld värd för att hålla koll på sin simning. Man använder klockan för att reglera vila och starttider men även – som Micke var inne på – att hålla reda på hur lå

Tror också att "Anna D" är ett troll. Både frågeställningen, avsaknaden av historik med mera tyder på att "hon" är affilierad med de två som skapade alternativa trådar med samma beröring, att kunna räkna längder i poolen. Sen gick de in och tipsade om mac

Men tack till Ryan, Adrian och alla ni andra som faktiskt gärna delar med er av era erfarenheter och tips inom simningen. En disciplin som jag själv har svårt att avancera inom.

Tack!

Adrian: tack för värning. vi hoppas att få en ny bassäng under 2018/19 och jag ska definitiv lägga klockar på listan. en sekund arm klocka och alla ska gå på samma brytare (lättare att hålla de synchronized) .

simmade i Arizona i 2010, där hade de digi

12