Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStegräknare som mål?
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er allihopa!
Jag är ny här på Funbeat och använder mig mycket av stegräknare. Det jag saknar lite grann är att kunna lägga upp antal steg per vecka som ett mål. För det går inte eller?

Som det är nu så använder jag dagsnotering för att hålla reda

Nej det går inte att ha antal steg (eller repetitioner) som mål, tyvär. Det är ett önskemål om detta framfört till Olle (som sköter sidan).
Det jag gör är att jag räknar om varje steg till 1 m och så har jag ett mål på 60.000 m (60 km)/vecka. Det stämmer

Men apropå detta så noterade jag idag att om man går in på Min träning -> Diagram kan man välja att just Steg ska visas i diagrammet. Det måste vara reps som visas där eller är det något som jag har missat??

Ja den var ju intressant ju,,,,men det måste ju vara repetioner va? Men varför heter den då steg? Det finns ju inte ens nåt som heter steg när man reggar träningen va?
Mysko 🙂

Jag var ju tvungen att testa ju 😀 Jag la in armhävningar och skrev 10 på reps och så valde jag "antal steg" där på diagrammet och vips så kunde jag se ett streck vid 10. Så ja det är tydligen repetioner man ser där,,,lite dumt då att det heter "antal ste

Tack för alla svar! jag får väl hitta på nån kompromiss-lösning så länge så får vi hoppas att det blir lättare framöver. (Det är ju ganska många vad jag förstår som använder sig av stegräknare).