Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStenålderspromenad???
You need to log in to create posts and topics.

Hej. Blev bara så nyfken på vad en stenålderspromenad är när jag hittade det som en träningsform. Någon som kan hjälpa mig?

(Kanske inte rätt forum men eftersom jag inte vet vad det är så vet jag ju inte hur jag ska kategorisera det.)

Jag klickar i det när jag bara är ute för att promenera lite lugnt, eller ute med hunden typ 🙂

Man ska helst hoppa upp i lite träd, välta rötter och kasta stora stenar omkring sig när man är ute på stenålderspromenad. Själv brukar jag bara regga det när jag klubbar ner folk längs vägen och släpar hem dom.

@Mackan; Händer det ofta?

Styrketräning i skogen, populariserat av Jonas Colting.
Mer info på länken nedan:

http://www.crossfitnordic.se/stenalderstrana-med-jonas-colting-nu-pa-lordag-23e-i-boras-12859/

@Jessica: Jag tror bara jag reggat det en eller två gånger.

Om jag tar med en träpåk på nästa promenad och klubbar ner folk, kan man då räkna det som stenålderspromenad? Eller måste man släpa hem dom också? (H)

Jag tror det räcker med att klubba ner dom. Ett tips om du ska släpa hem dom är att välja någon granne, det blir lättare då, om än sämre träning.

Effektivt tänkt där. Spendera så lite energi som möjligt för att släpa hem så mycket mat som möjligt. En fetlagd granne som man kan rulla hem vore nog det optimala.

Absolut, en före detta granne till mig var perfekt.