Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningStickningar i huden
You need to log in to create posts and topics.

När jag simmar 200 meter eller längre sträckor så får jag typ stickningar i huden, ungefär som när en arm eller så "somnar". Nån som känner igen det?

Var? Hela kroppen?

Det händer ibland, speciellt på armarna.
Jag har aldrigt tänkt speciellt mycket på det hela, utan har bara för mig att det varit efter att jag tagit i lite extra några länger.

Ska tänka på det nästa gång det händer.

Kan det inte vara kloret i vattnet? När du blir ansträngd, varm och börjar svettas så kan det vara så att klorvattnet tränger längre in i porerna.

Bara en teori.

Har fått för mig att det kommer när jag svettas, men har aldrig funderat vidare på det.

Det känns över hela kroppen, funder om det kan ha att göra med syrebrist? Andningen fungera bra men frågan är om jag hinner ventilera ut tillräkligt...?

Syrebrist låter inte troligt.
Du kanske skall testa
http://www.dermaswimpro.com/

Ingen aning om det är bra eller inte.

Stickningar/domningar har ofta att göra med klämda nerver. Stretcha mer... sedan får du nog fråga en kunnig om vilka nerver kan skulle kunna vara. Det brukar finnas övningar man kan göra för det mesta.

Om det är under all ansträngning är det klassiskt hj

Jag tror inte att det kan vara varken nerver (då det känns över hela kroppen) eller hjärt/kärl problem. Jag genom gick en hälsoundersökning för c:a 1,5 år sedan (vart 3:e år genom företaget) och där tar man en massa blodprov/EKG, etc. Kärnfrisk 🙂

Tror